Avatar billede roweld Nybegynder
19. december 2008 - 12:55 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Ret til C5 opdateringer

Problemet er at jeg vil opgraderer fra v3.0 til v4.0 der kom i Dec.05. Dette kræver nye koder fra microsoft, for at få disse koder mener forhandleren at jeg skal genoptage mit opdaterings abonnement som blev opsagt pr. 31/12-2006.
Jeg mener at have ret til alle opdateringer indtil denne dato!
Avatar billede lasse9740 Nybegynder
19. december 2008 - 16:04 #1
Du har ret til alle opdateringer der er frigivet i den periode hvor du haft abonnement.
Og da C5 4.0 blev frigivet 1. december 2005 og dit abonnement udløb pr. 31/12-06 har du ret til opdateringen.
Din forhandler har pligt til at sende dig nye koder til version 4.0.
Er din forhandler umulig, så skift ham ud til en anden...
Avatar billede mariaf Juniormester
19. december 2008 - 22:25 #2
Problmet her er at den første hotfis, der retter fejlen med primoposterføster kommer efter 1. januar. Dermed ender rowld i en version, der ikke er reelt brugbar. Din forhandler er dermed klog nok til at fortælle dig hvordan du skal vælge for at få en god og brugbar løsning.
Avatar billede roweld Nybegynder
20. december 2008 - 06:17 #3
Hej mariaf mener du at den første hotfis, der retter fejlen med primoposter føst kommer efter 1. januar 2007?
Det vil jo sige at man sender version 4.0 på gaden, efter 1 år kommer der rettelser!
Avatar billede mariaf Juniormester
20. december 2008 - 22:06 #4
Nej, version 4.00 kommer i december og hotfix kommer i januar. Du har opsagt pr. 31.december og har dermed ikke ret til hotfix.
Hvis man absolut vil gamble med opdateringer, så opsig efter den nye version, men bliv på den gamle, i dit tilfælde version 3.0
Avatar billede roweld Nybegynder
21. december 2008 - 10:47 #5
Hej igen mariaf Jeg bliver nødt til at præciserer tids terminerne i dette spørgsmål!
Original CD med C5 version 4.0 bliver sendt til mig fra microsoft  d. 1. Dec. 2005.
Løbende bliver hotfix frigivet indtil hotfix 006 (akkumuleret fra 001-005), som frigives sammen med C5 version 4.0 SP1 d.11. Dec. 06
Disse opdateringer kommer altså før opsigelsen d. 31. Dec. 2006 af mit opdaterings abonnement.
Dette er ikke at spørgsmål om ”gambling”, men løsning på at der skal nye koder til når version 3.0 opdateres til version 4.0 og rettighederne til disse koder!
Avatar billede mariaf Juniormester
21. december 2008 - 17:15 #6
Ok, jeg troede du havde opsagt pr. 31.12.2005, hvilket ikke giver dig ret til hotfix. Det gør en opsigelse pr. 31.12.2006 selvfølgelig. Hvorfor har du ikke fået opdateringerne inden? Men du har ret til dem, ingen tvivl om det.
Avatar billede lasse9740 Nybegynder
22. december 2008 - 10:51 #7
Læser man betingelserne i opdateringsaftalens punkt 1.2, er det korrekt at såfremt man har opdateringsabonnement, har man adgang til fejlrettelser når disse frigives.
Om hvorvidt din opsigelsesdato er i 2005 eller 2006, tror jeg ikke har nogen praktisk betydning, da du som udgangspunkt har adgang til en brugbar ver. 4.0.
Jeg tror ikke Microsoft vil nægte dig adgang til hverken hotfix og servicepacks-opdateringerne, når du har haft abonnement på lanceringstidspunktet 1.dec 2005.
Endvidere benytter de jo også samme kodebrev til såvel hovedversionen som servicepacks.
Avatar billede roweld Nybegynder
09. januar 2009 - 14:00 #8
Hej Her er svaret fra Microsoft:
"Kort fortalt kan man kun opdatere licenser med et aktivt abonnement. Så dit ønske om at opdatere fra version 3 til 4 kan vi ikke hjælpe dig med, medmindre du indtræder i abonnementsordningen."

Er der nogen der har et link til opdateringsaftalens betingelser, eller ved hvor den er at finde på skrift?
Avatar billede mariaf Juniormester
09. januar 2009 - 22:07 #9
Du fik vel koderne dengang? Ellers kan du ikke.