Avatar billede matthiasmarkussen Nybegynder
19. december 2008 - 11:13 Der er 1 kommentar

Validering op mod Navision

Hej

Jeg sidder med et elektronisk olieanlæg der skal validere hvorvidt et arbejdsnummer findes i Navision databasen eller ej.
Problemet er at kunden har både "-" og mellemrum i sine database og tabel navne....

Jeg har kun mulighed for at opsætte en ODBC og rette en SQL streng til, da jeg ikke har anden adgang/indsigt i systemet.
Navision tabeller og navne kan jeg heller ikke rette til - og jeg tror fejlen ligger i tegn og mellemrum hos kunden.

Database navn: Navision_kundenavn
Firmanavn: X-kundenavn Service location
Tabel: Job
%@07: variabel der anvendes

Min streng ser sådan ud:

IsJobnoValid="SELECT Nummer FROM [Navision_kundenavn$X-kundenavn Service location$Job] WHERE Nummer = '%@07'"

Med dette får jeg

2008-12-19 11:10:49-.-C:\Orilink\Navision.dll is loaded at [0x00EA0000] v[1.02] logflags[s] maxlines[100]

2008-12-19 11:10:49-.-OS: NT Platform os[WINXP] ver[5.01.2600] sp[Service Pack 2]

2008-12-19 11:10:55-*-IsJobnoValid FormatSQL error t[f[ExtFormat] t[Ordinal does not exist in this context] @[07]]

2008-12-19 11:10:57-.-C:\Orilink\Navision.dll is unloaded
Avatar billede janus_007 Nybegynder
22. december 2008 - 16:19 #1
hej Matthias

Hvor mange tabeller har du som skal valideres?

Har du adgang til databasen? Eller evt. en anden instans på serveren? Jeg skal lige prøve at forstå scenariet, sidder du kun på Navisionsiden? eller hvordan?