Avatar billede rene2u Nybegynder
29. juni 2001 - 17:33 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Noname eller ?

Hej

Jeg har lige købt en 512 mB ramblok, 133 noname
hvad er forskellen på at køb en type \"med et navn\"
og betale 3 x prisen ?!
Jeg ved der forskel på en skoda og en bmw det er begge biler, med er det samme gældende for rammene ? eller hvad får jeg mere ved at købe en type med navn.?

/rene2u
Avatar billede nuki Nybegynder
29. juni 2001 - 17:36 #1
Det tror jeg ikke der er!

-Nuki
Avatar billede kbdesign Nybegynder
29. juni 2001 - 17:37 #2
Meget hardware har en kort levetid og bliver masseproduceret på en måde som gør at du ikke kan vide om du får kvalitet for pengene. Oftest er der ikke nogen problemer, specielt ikke med en så simpel ting som ram. De kræver jo ikke drivere eller noget.
Avatar billede racemouse Nybegynder
29. juni 2001 - 17:38 #3
Som du jo allerede ved er der forskæl på BMW og Skoda (nemlig mærket) og udover service hvis der skulle være noget galt med rammene er der ikke den store forskel, hvis du ikke står og skal OC.
Avatar billede bbs Nybegynder
29. juni 2001 - 17:58 #4
Efter hvad jeg har set, så koster det ca. 50 kr. mere for PQI ram end noname ram.
Jeg ville klart betale den 50er mere, og være sikker på kvali!
Avatar billede racemouse Nybegynder
29. juni 2001 - 18:14 #5
hvis det hele køre på nogenlunde samme plan som med bil reservedele, bliver rammene nok også lavet samme sted noget at det ryger bare ud til dem der hedder PQI eller apacer, som så klasker et klistermærke på med deres navn, så stadigvæk, jeg tror ikke der er den store forskel, det er stadivæk servicen hvis der skulle ske noget det kommer an på med no name ram.
Avatar billede bbs Nybegynder
29. juni 2001 - 18:21 #6
Har du en ref. til hvilke ram du har lavet?

racemouse->
Det skal lige siges at PQI er 1 parts ram, og derfor af bedste kvalitet.
Avatar billede racemouse Nybegynder
29. juni 2001 - 18:23 #7
og PQI er de eneste der laver 1 parts ram eller hva ???
Avatar billede bbs Nybegynder
29. juni 2001 - 18:26 #8
Nej langt fra, men det er tit at noname ram ikke er 1 parts!
Faktisk er de aldrig ;)

Jeg kan fortælle dig, at PQI ram er 18 kr. dyrere for 512 MB.
noname rammene er 3 parts ram.

Så det er vidst værd at overveje om man skal betale 18 kr. mere for kvali....
Avatar billede racemouse Nybegynder
29. juni 2001 - 19:10 #9
rene2u, hvis du er usikker kan du læse lidt her, der står en masse fornuftige ting om ram på engelsk

http://www.review-zone.com/hardware/memory/ram_guide/Page1.html
Avatar billede bbs Nybegynder
29. juni 2001 - 21:33 #10
Tjah, jeg ved ikke med jer, men jeg foretrækker Dansk!

http://www.edbpriser.dk/guider/ram.asp
Avatar billede bundgaard Nybegynder
29. juni 2001 - 21:38 #11
har købt 256 MB noname ram...3. parts..De virker perfekt...

Har også et noname Geforce2 MX.Det kører super.

Så...hellere spare lidt penge og så undvære supporten :)
Avatar billede bbs Nybegynder
29. juni 2001 - 21:41 #12
bundgaard->
Håber ikke du OC, får så går det helt bananas ;)

Avatar billede bundgaard Nybegynder
05. juli 2001 - 23:56 #13
Gør jeg ikke :o)
Avatar billede bbs Nybegynder
06. juli 2001 - 12:14 #14
Klogt nok...
Avatar billede justerdk Nybegynder
06. juli 2001 - 12:22 #15
Jeg er intet geni men hvad med
Veritech 256MB    168pins / 64bit / 7.5ns / 1. Parts 364 kr.

med 10 års garanti kan det da ikke fejle helt ..
Avatar billede justerdk Nybegynder
06. juli 2001 - 12:24 #16
nå dem kan man ikke få i 512 .. sorry :-)