Avatar billede vama Nybegynder
18. december 2008 - 16:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Papirkurv gør ikke som den skal

Hej allesammen,

Min papirkurv driller mig. Når jeg forsøger at tømme papirkurven kommer der et vindue frem hvori der står...kasserer fil/er. Dette vindue er der bare, der sker ikke noget. Den sletter ikke men "arbejder" bare. Den eneste måde jeg kan få den til at stoppe, er at bruge jobliste og afslutte. dette problem gælder så også for almindelig sletning af en fil til papirkurven. Højreklik og slet...der sker ikke noget.
Er der nogen herinde der kan komme med et godt bud på hvad der skal til for at få løst dette dilemma?

På forhånd tak for hjælpen
vama
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 16:40 #1
det må komme an på en prøve fordi jeg selv har pro udgaven og den kan.

der ligger en genvej fixer i den under tilbehørsprogrammer.

Advanced SystemCare Free

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

husk at vælge dansk til slut og så skal du selv opdatere den

umidelbart syntes jeg det ligner et eller andet program der har lavet rod i den

m.v.h
Avatar billede realbeekay Nybegynder
18. december 2008 - 18:28 #2
1. Åbn "Computer" 0g "C-drev".
2. Slå "Vis skjulte filer" til og "Skjul beskyttede systemfiler" fra.
  (Dette gøres under "Organisér" og "Mappe- søgeindstillinger" og "Vis")
3. Slet mappen "$Recycle.Bin"
4. Genstart og din papirkurv skulle være fixet.
Avatar billede vama Nybegynder
18. december 2008 - 19:10 #3
Sorry for begge forslag.
Papirkurven ter sig stadigvæk.
>treatmenice : Fik fjernet lidt skrald, men det hjalp ikke på problemet
Avatar billede corleonedk Nybegynder
18. december 2008 - 19:38 #4
Prøv at se om det en systemfil der er fejl på,ved at køre en scannow af dem sådan her.

1. Åben en kommandoprompt kørt som administrator (start\alle programmer\tilbehør\højreklik kommandoprompt og vælg kør som administrator)
2. Skriv: SFC.exe /Scannow
3. ENTER
4. Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
5. Genstart computeren, hvis du bliver anvist om dette.
6.Den vil ikke sige om noget er rettet,kun hvis der er noget den ikke kan rette.
Avatar billede vama Nybegynder
20. december 2008 - 13:08 #5
Hej igen,
Scannow gav heller ikke noget.
Nu er det så ikke kun papirkurven det er galt med. Selv en almindelig sletning kan ikke afsluttes uden at bruge jobliste og afslutning. Vinduet siger bare,kasserer elementet. Nednunder står der resterende tid...beregner. Det kan den gøre i timevis.

troede jeg var snu og ville lave en hijackthis-log. Men hijack gør heller ikke som det skal. Den starter, men så sker der ikke mere.
Hjælp :)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. december 2008 - 13:36 #6
Hvis det er noget den lige er begyndt på,så prøv at gendanne til et tidligere tidspunkt.
Måske du har en ide om at det skete efter et program eller opdatering blev installeret,go så prøv at undgå det igen.

Du finder gendannelse ved at gå i Kontrol panel>>Kontrolpanel\System og vedligeholdelse og så under Kontrolpanel\System og vedligeholdelse\Sikkerhedskopi- og gendannelsescenter trykke på  gendan filer fra sikkerhedskopi.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. december 2008 - 13:37 #7
go=og
Avatar billede vama Nybegynder
20. december 2008 - 14:34 #8
Meget mærkeligt!!!
Den siger der ikke nogen sikkerhedskopier tilgængelig på min computer.
Kan det være rigtigt?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. december 2008 - 17:51 #9
Det var mig der vrøvlede :)

Prøv at gå i start og højreklik computer>>egenskaber..Gå i avancerede systemindstillinger og i næste vindue vælg systembeskyttelse og vælg systemgendannelse.Så skulle den gerne finde nogle punkter.
Hvis du ikke mener det punkt den foreslår,trykker du bare på vælg et andet punkt.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. december 2008 - 17:53 #10
Hvis du ikke mener det punkt den foreslår er godt nok,trykker du bare på vælg et andet punkt.
Avatar billede vama Nybegynder
20. december 2008 - 18:25 #11
Det hjalp heller ikke. Kunne kun gå tilbage til den 18.12.08
Det er da godt jeg har tålmodighed :)
Avatar billede vama Nybegynder
20. december 2008 - 21:42 #12
Så. Nu er det lykkedes for mig at få det til at virke...med en lille bivirkning.
Bivirkningen er, at jeg ikke mere har windows search. det var den der drillede.
Fandt lsningen her...

The problem is down to the Windows Search Service, another sympton is that Outlook will only open in safe mode and file renames complete but the explorer window hangs. Soltion : Set the Windows Search to disabled and reboot.

Nu kan jeg slette filer og tømme papirkurv igen :)
Windows search dur ikke. Men det må jeg så undvære.
Takker for al hjælpen :)
vama
Avatar billede corleonedk Nybegynder
21. december 2008 - 00:22 #13
Lyder lidt drastisk,men får mig til at tænke på et muligt andet fix..Hvis du sætter search i gang igen,men derefter gå ind og rebuilder indexet så virker det måske igen som det skal..For at genopbygge det går du i Kontrolpanel\System og vedligeholdelse og åbner indexing options..Derinde går du i advanced og trykker Rebuild...Se om det ikke virker,ellers må du bare slå search fra igen..
Avatar billede vama Nybegynder
21. december 2008 - 02:04 #14
Se. Nu taler Vista og jeg samme sprog.
Efter en genstart så dur search igen og papirkurven ter sig normal igen.
Du skal ha' tak for hjælpen corleonedk.
Smid svar så er der point til dig :)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
21. december 2008 - 13:56 #15
Det var godt det blev løst,vi kan dele pointene da du jo selv kom med noget af løsningen :)
Avatar billede vama Nybegynder
21. december 2008 - 20:37 #16
Du kom med det meste :)