Avatar billede slammer12 Nybegynder
18. december 2008 - 14:46 Der er 7 kommentarer

Flash på hjemmeside

Jeg har et problem med at vise et flash galleri på min hjemmeside.

Filen er et galleri som henter billeder dynamisk via XML.

Når jeg indsætter SWF filen i Dreamweaver fungerer det ikke. Preloaderen står og kører, men får aldrig hentet billederne. Billeder og SWF er i samme mappe.

Det fungerer derimod når jeg bruger den HTML fil som Flash generer via Publish funktionen.

Hvordan får jeg Dreamweaver til at vise Flash'en rigtigt?
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 14:50 #1
Meget simpelt, men det virker nok ikke.
Åben publish filen med notepad og copy/paste html-koden til dreamweaver.
Vil gaette på at det er noget med de parametre der kommer med i publish filen.
Hvis du har brug for hjaelp til hvor du skal ligge koden kan du bare laegge en kommentar til.
Avatar billede slammer12 Nybegynder
18. december 2008 - 14:56 #2
Det virker med Dreamweaver hvis jeg gemmer HTML filen i samme bibliotek som SWF og de øvrige filer. Men det burde da ikke være nødvendigt eller hva'?
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2008 - 15:09 #3
<ole>

Både Flash og DreamWeaver skriver invalid skodkode, når et Flash-objekt skal implementeres i HTML, men hvor fejlen præcist ligger, er ikke til at sige uden at kunne se koden

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 23:58 #4
Hvis du med bibliotek mener mappe kan det meget vel være at både html, flash og billeder skal ligge sammen.
Ellers må du lige præsicere.
Avatar billede slammer12 Nybegynder
19. december 2008 - 12:46 #5
Bibliotek = mappe.
I XML filen er stien til billederne angivet således: <image Thumb="Gallery1/thumb1.jpg"...
Hvordan angiver jeg stien til en anden mappe i XML?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2008 - 00:22 #6
<image Thumb="Gallery1/thumb1.jpg"...
Billedet ligger i mappen "Gallery1" og hedder "thumb1.jpg".

Og et lille træ:

              ---- Billedvisning.swf
Flashmappe ---<                      --- thumb1
              ---- Gallery1 --------<
                                      --- thumb2...

Nogenlunde forståeligt?

Altså, hvid du vil have alle billederne liggende i mappen billeder, navngivet billede1, 2, 3..., så skriver du:
<image Thumb="billeder/billede1.jpg"...
<image Thumb="billeder/billede2.jpg"...
...

Håber det virker :)
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2010 - 19:53 #7
Kan her lukkes?