Avatar billede l_domino_l Nybegynder
18. december 2008 - 09:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere butikker på en server?

Jeg har arbejdet lidt med osCommerce og er faktisk ret vild med det.

Nu har jeg besluttet at begynde at sælge selv - Rollespil / Magic Kort osv...

MEN - vi er et par stykker der vil gå sammen og lave en slags Rollespils Portal, hvor vi så har hver vores butik på samme server og samme domæne. Nu kommer problemet. Vi har kun en MySQL server til rådighed. Kan man lave det så det er flere butikker på samme MySQL server, så de ikke bliver rodet sammen?

Det må gerne være sådan at vi deler kunderne i samme DB, men ikke indkøbskurv, produkter osv...

Der findes måske allerede et stykke software der kan det - som ikke er osCommerce???

Er der nogen der vil hjælpe med det? Jeg har prøvet med osCommerce, men kan ikke få det til at virke?!
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. december 2008 - 09:26 #1
I kunne lave et prefix foran alle de tabeller som skal være forskellige.
Se her: http://www.oscommerce.com/community/contributions,1358/page,28
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
18. december 2008 - 09:41 #2
Det er jeg også kommet i tanke om....

Men se lige: http://www.eksperten.dk/spm/856883
Avatar billede cronaldo Nybegynder
20. december 2008 - 17:10 #3
Jep, men er der ikke en form for installation med i osCommerce, som der fx er med i phpBB-forummet ? :) .. der kan man nemlig i installationsfilen lave et prefix til alle tabeller under installationen .. :)
meget simpelt ..
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. december 2008 - 17:40 #4
Nej, det er faktisk ikke med i oscommerce. :o(
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
29. januar 2009 - 21:20 #5
Lukker