Avatar billede bdf Mester
17. december 2008 - 20:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

D-Link DSL-2740B & Cybercity ADSL

Hejsa kloge hoveder :)

Har købt subj. da jeg gerne vil have en N router der kan erstatte Cybercitys Zyxel...
Efter 5min havde jeg den online på min forbindelse (20/2Mbit linie) men da jeg foretog en hastighedstest (http://speedtest.cybercity.dk) så kørte jeg kun med 12/1Mbit ca :(
Nogle der ved hvad det skyldes?

M.v.h.
Avatar billede bdf Mester
04. februar 2009 - 06:16 #1
Lukker
Avatar billede dgj Nybegynder
23. februar 2009 - 16:33 #2
Har du fundet ud af noget

Har du husket at kopieret mac-adressen, så modemet ser ens ud udefra
Avatar billede bdf Mester
23. februar 2009 - 18:49 #3
Har solgt routeren da jeg efter en med med D-Link support fik fortalt, at sådan som CCs netværk var opbygget fungerede det ikke ergo derfor jeg kun kørte med 12/1Mbit :)

M.v.h.
Avatar billede -TL- Nybegynder
07. oktober 2009 - 23:51 #4
CC's netværk fungere nu fint på modemmet..
Grunden til at de ikke supportere dette, er den offcielle firmware ikke har den rette "mode" at håndtere logon på netværket (handshake)..

den uoffcielle (2.60) firmware derimod kan snildt hoppe på CC's betværk. Det kræver at man ved hvordan modemmets opbygning, og ens username og password.. OG at den opsættes til ADSL2 hvis man køre over 8Mbit
Avatar billede bdf Mester
08. oktober 2009 - 06:13 #5
Nååå Ok, men stadig kun modemet kun køre max 1Mbit i upload og det dur jo ikke rigtig hvis man har 2Mbit :)  men dette " http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=dsl+321&sp=all&pid=481701 " kan køre 24/2Mbit og det virker ;)