Avatar billede exe_1 Nybegynder
16. december 2008 - 15:58 Der er 6 kommentarer

Problemer med IP

Pga. min bygning har skiftet over til en anden internetudbyder (vi har fælles net), så fik jeg i den forbindelse et brev med en ny IP-adresse. Vi har beholdt de gamle routere, og de virker også fint.
Da jeg for det meste kører på trådløst internet, så har jeg ikke brugt LAN´en ret meget. Også fordi at det gamle var så pisse ustabilt. Min nabo har været så sød at lade mig nasse på hans trådløse indtil at det kom i orden.

Og nu har vi så endelig fået det nye internet, men min computer forstår bare ikke at jeg faktisk også har fået en ny IP-adresse!
Mine naboer har ingen problemer med deres router og internet, og en af mine venner kan også sagtens koble sig på min router og få uddelt den rigtige IP uden problemer.
Men det kan jeg bare ikke.
Min computer bliver ved med at gøgle rundt med den gamle, og den er nu så smaskforvirret at den går helt kold nogle gange.
Jeg har prøvet at rode rundt, men kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor at den ikke bare kan acceptere den nye og smide den gamle væk.
Når at jeg slår LAN til, så står ikonet nede i proceslinien og søger i 10 min. og så kommer der den der "der er begrænset eller ingen forbindelse... bla bla bla..".

Jeg er xp-bruger

Er der nogen der kan hjælpe? Jeg vil SÅ gerne over på den nye (og ufattelige hurtige) forbindelse..
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. december 2008 - 16:06 #1
Hvis du går i start -> kør og skriver "ipconfig /all", står der så 00-00-00-00-00-00 ved MAC/fysisk-adr.?
Avatar billede exe_1 Nybegynder
16. december 2008 - 16:40 #2
Når at jeg skriver det der ipconfig /all, så dukker der meget hurtigt og kort en sort box op, men jeg kan ikke nå at se eller tage print af den inden den er væk igen.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. december 2008 - 16:40 #3
My bad, skriv "cmd" i kør, og bagefter skriv ovenstående kommando.
Avatar billede exe_1 Nybegynder
16. december 2008 - 16:53 #4
Its okay :D

Den fysiske adresse er 00-40-D0-D3-1A-ED

Kan også se at min IP over LAN stadig ikke matcher den jeg har fået i brevet.
Avatar billede Brian Moos Lindberg Praktikant
20. december 2008 - 10:40 #5
prøv
start->kør->"cmd"
ipconfig /renew
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2008 - 16:20 #6
Som jeg forstår det hele, så er det din eksterne IP-adresse der er blevet ændret - dvs. den IP din router identificerer sig med når den snakker med internettet eller den router der står foran den. Det betyder ikke nødvendigvis noget for din interne IP, som er den IP din PC bliver tildelt af din router. Den kan sagtens have været fx.192.168.1.2 både før og efter du fik ny ekstern IP. Interne IP'er starter ofte med 192.168..., hvorimod en ekstern IP fx ser sådan ud: 80.197.54.234

Hvad er din gamle og din nye IP?
Har du prøvet at gå i Kontrolpanel og tjekke indstillingerne for din internetforbindelse? Står den til DHCP og automatisk, eller er det indtastet en bestemt IP?

Hvis du skal have din PC til at bede routeren om en ny IP, kan du åbne en kommandoprompt, som allerede beskrevet ovenfor, og først skrive ipconfig /release og derefter ipconfig /renew