Avatar billede martinellekilde Nybegynder
16. december 2008 - 14:35 Der er 25 kommentarer

Jeg har ikke et sekunds fred!

Hej alle eksperter...

Jeg har lige fået anskaffet mig min nye stationære HP computer og nu har jeg allerede det første problem. Den bliver ved med at opføre sig som om den har en masse arbejde at lave. Jeg kan høre at den tænker HELE tiden uden der egentlig er noget at lave. Jeg har prøvet at sidde og kigge på nogle af de processer den kører i baggrunden men ingen af dem har en virkning på problemet hvis jeg afslutte den givne proces.

Så nu er min klagenød til Jer? Hva kan jeg gøre for at få den til at stoppe med at arbejde når der sådan set intet er at arbejde for?

Ps. For mig virker det som om harddisken kører hele tiden for at indexere noget.. Men hva ved jeg?

Glædelig jul og godt nytår, Martin..
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
16. december 2008 - 15:05 #1
jeg synes det lyder meget sandsynligt, har du lige smidt en masse data ind på harddisken?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. december 2008 - 15:26 #2
Bruger du Itunes ?
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2008 - 15:27 #3
http://www.eksperten.dk/spm/856408

Jeg har samme problem med min. Det blev ikke løst i denne tråd. Men derfor kan du jo prøve nogle af de løsninger der blev foreslået til mig.
Avatar billede martinellekilde Nybegynder
16. december 2008 - 16:23 #4
Hej igen...

den er helt frisk computeren... der er ingen uoverflødige prgrammer.. har selv fjernet de HP stupide ekstra programmer der følger med... Og nej jeg bruger ikke Itunes da jeg ikke bryder mig om det program.. :)

og jeg har næsten ingenting på computeren.. jeg kan tage et screenshot af de processer der kører i øjeblikket hvis det hjælper nogen af jer?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. december 2008 - 19:39 #5
Ja det vil hjælpe en del..
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. december 2008 - 20:20 #6
Du kan også lige tage et kig på dette tip,det gælder også samonjens jeg havde bare helt svedt det ud i hans tråd..http://vistaguide.dk/?Tips/FindUdAfHvilkeProcesserDerTagerLivetAfDinHarddisk/527
Avatar billede martinellekilde Nybegynder
17. december 2008 - 10:01 #7
http://i41.tinypic.com/2jdkgg9.jpg - det er shot af mine processer..

håber det hjælper
Avatar billede corleonedk Nybegynder
17. december 2008 - 15:30 #8
Prøv at følge den guide,og se om du kan fange den proces der arbejder med disken hele tiden.Mit gæt ville være Avg,der scanner hele tiden.Men at fange den selv er bedre end et gæt :)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2008 - 18:04 #9
http://vistaguide.dk/?Tips/FindUdAfHvilkeProcesserDerTagerLivetAfDinHarddisk/527

Hvordan finder jeg ud af, hvilke at de ting der er aktive her evt kan stoppes ?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
22. december 2008 - 20:19 #10
Alt de viser er aktive processor..Og hvis du køre musen hen over dem,vil de skrive hvilken proces og hvilken sti den her..Det bare at prøve sig lidt frem..Husk at læse guiden til process explorer ordenligt,så den bliver sat ordenligt op.
Avatar billede mireigi Novice
22. december 2008 - 20:23 #11
Eftersom det er en HP computer du har købt, og du har afinstalleret en masse HP reklame-junk-software, er det muligt at det er årsagen. Visse computere SKAL bare have alt det junk kørende, medmindre man installerer en anden Windows end den der følger med computeren.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2008 - 20:24 #12
Jeg er klar over at det er aktive processer. Men har stadig ikke fundet ud af hvike og hvordan de evt kan stoppes eller sættes i bero.  Jeg prøver lige at læse mere i guiden
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2008 - 20:28 #13
Jeg har en sidefil, der kræver meget
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2008 - 20:36 #14
http://www.helgec.dk/pagefil.html

Jeg prøver at se om dette aflaster min harddisk
Avatar billede corleonedk Nybegynder
22. december 2008 - 20:42 #15
Sidefilen vil der altid blive stor aktivitet i,husk på det fungere jo som Ram..Så Windows skriver og læser hele tiden fra den...Du kan dog med fordel benytte tricket med at ligge den på en separat partition,så bliver selve systemet ikke så belastet af den megen aktivet omkring den.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
29. december 2008 - 16:41 #16
Har du fået styr på disken samson ?
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2008 - 17:22 #17
Ja på disken.  Der blev sat en ny harddisk  i, så jeg nu har 2 harddiske på computeren, men det ændrede ikke noget på lyden -(
Avatar billede corleonedk Nybegynder
29. december 2008 - 19:14 #18
Det nok et af de steder hvor jeg klør mig i nakken og tænker,det var satans..Hvis du har sat strømstyring til ikke at slukke dem,er der ikke meget andet end antivirus og sidefil tilbage der skulle arbejde hele tiden..Du kan prøve at slå indekseringen fra og se om det hjælper..Det kan du gøre i diskens egenskaber.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2008 - 20:22 #19
Jeg har kørt killdisk på begge harddiske, og den viste ingen fejl.

Jeg mener ikke, at der med 6 GB ram og 3500 processor burde være støj. Min 8 år gamle med 512 mb ram og kun openSUSE installeret, giver faktisk ikke lyd fra sig.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2008 - 20:28 #20
Du kan prøve at slå indekseringen fra og se om det hjælper..Det kan du gøre i diskens egenskaber. --->  den skal jeg have mere deltaljeret, for at forstå, hvad jeg skal gøre her ?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
29. december 2008 - 20:40 #21
Gå i computer og højreklik hardisk og vælg egenskaber.Nederst er der et hak i Indekser dette drev for hurtigere søgning..Fjern hakket og se om det letter støjen,gør det i alle drev.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2008 - 21:34 #22
Efter at have fjernet fluebenet, var der nogle fejl som jeg valgte at ikgnorere. Nu har min PC på c-drevet kørt ca 45 min med bskeden: anvender attributtter og det ser ud som om den vil fortsætte med at scanne hver enkelt fil.  Skal det være sådan.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg er i gang med.?

Dette skriver jeg fra en anden computer
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2008 - 21:56 #23
Efter at den besked Anvender attributter på: havde stået og kørt i over en time afbrød jeg den selv. Der stod nemlig også 100 % fuldført. På de andre drev var der ingen problemer med at fjerne fluebenet. Men Lyden er der stadig
Avatar billede corleonedk Nybegynder
29. december 2008 - 23:19 #24
Så det nok ikke der fejlen skal findes alligevel samson..Jeg må kaste håndklædet i ringen her..

At den meldte fejl kan betyde at noget er galt,men du skriver ikke hvilke fejl..Det absolut sidste jeg kan komme på,er at køre en repair af systemfilerne.Og se om den retter nogle fejl i systemet.Det gør du sådan her.

1. Åben en kommandoprompt kørt som administrator (start\alle programmer\tilbehør\højreklik kommandoprompt og vælg kør som administrator)
2. Skriv: SFC.exe /Scannow
3. ENTER
4. Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
5. Genstart computeren, hvis du bliver anvist om dette.
6. Den vil ikke skrive hvad der er rettet,den skriver kun hvis der er et problem den ikke kan rette.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2008 - 00:24 #25
Den skrev fejl med noget booth kan jeg huske, men da jeg valgte at ignorere resten så jeg ikke andre.

Sad klar med min Ultimate-skive, men der blev ikke brug for at sætte den i. Den fandt beskadigede filer, som alle blev rettet. Nedenstående er det nederste af en meget lang log:
OQ 86 ends.
2008-12-30 00:06:08, Info                  CSI    000001c0 [SR] Repair complete
2008-12-30 00:06:08, Info                  CSI    000001c1 [SR] Committing transaction
2008-12-30 00:06:08, Info                  CSI    000001c2 Creating NT transaction (seq 1), objectname [6]"(null)"
2008-12-30 00:06:08, Info                  CSI    000001c3 Created NT transaction (seq 1) result 0x00000000, handle @0x1340
2008-12-30 00:06:08, Info                  CSI    000001c4@2008/12/29:23:06:08.729 CSI perf trace:
CSIPERF:TXCOMMIT;60524
2008-12-30 00:06:08, Info                  CSI    000001c5 [SR] Verify and Repair Transaction completed. All files and registry keys listed in this transaction  have been successfully repaired
2008-12-30 00:12:20, Info                  CBS    Scavenge: Package store indicates there is no component to scavenge, skipping.