Avatar billede greisdk Nybegynder
16. december 2008 - 14:08 Der er 27 kommentarer

Kan ikke starte min computer!

Hej

Når jeg starter min computer kommer den frem med en fejl hvor den sider den ikke kan åbne:
windows\system32\config\system

Jeg har prøvet at sætte min XP cd i, hvor jeg har prøvet bådet at reperarer og geninstillere XP, men den går i stå hele tiden.
Når jeg vil reperare stopper den efter jeg har valgt hvilket system jeg vil logge på og ved genstiller stopper den inden jeg kan formatere og indstillere - her står den og siger: Søger efter tidligere versioner af Microsoft Windows...

Håber der nogle der kan hjælpe mig!!!!
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2008 - 14:34 #1
Hvis du har data du vil have ud, så prøv med en live CD. Du kan prøve, på din
winCD, at gå ind i "Install" og helt slette partitionen og oprette en ny. Hvis det
ikke hjælper, kan du slette alle data på harddisken med "Killdisk"
http://helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede computerlab Nybegynder
16. december 2008 - 14:35 #2
Har du lavet nogen ændringer ved systemet inden denne fejl kom?

Mvh
Brian
Avatar billede greisdk Nybegynder
16. december 2008 - 14:38 #3
jasveg: Problemmet er jeg slet ikke når så langt at jeg kan komme ind og sige slet partitionen... den står bare og søger af versioner af Windows.

og har ikke lavet nogle ændringer i mit system... der kom først blåskærm 1 gang eller 2, og kunne starte,  men nu starter den slet ikke!!!
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2008 - 14:40 #4
Ubuntu Linux er en Live cd, som kan køres direkte fra et CD/DVD drev - altså uden
installation, og med den kan du se ind i, og operere i windows. Det er der flere
andre Live cd'er som kan. http://www.ubuntu.com/GetUbuntu/download
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2008 - 14:42 #5
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2008 - 14:44 #6
Ps. Dit CD/DVD drev står vel som 1.ste boot i bios?
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2008 - 14:47 #7
NB. Du skal ikke lægge dine kommentarer som "svar" men som kommentarer som jeg gør:)
Avatar billede computerlab Nybegynder
16. december 2008 - 14:58 #8
Skal jeg kigge på den?
Avatar billede greisdk Nybegynder
16. december 2008 - 15:01 #9
ja den står som 1. boot....
Og kan desuden kører noget der hedder Hard Disk Diagnostic hvor der siger fejl 7 (eller der omkring)...
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2008 - 15:18 #10
www.helgec.dk/knoppix.html så hiver du let de data ud
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2008 - 15:58 #11
helgec - Er der en fordel ved Knoppix frem for f.eks. Ubuntu? Når jeg spør, at det
for at kunne henvise det mest praktiske program til denne og andre spørgere, når de
får brug for en LiveCD.
Avatar billede computerlab Nybegynder
16. december 2008 - 16:15 #12
Det mest praktiske er vel en Windows Live CD, hvis man er Windows bruger?
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2008 - 16:15 #13
Kender ikke Ubuntu, men KNOPPIX er alle livecdèrs moder
Avatar billede greisdk Nybegynder
16. december 2008 - 16:28 #14
umiddelbart synes jeg det ser ud som om at det der kun skal bruges hvis jeg har nogle filer på C: der skal gemmes...
Har delt min harddisk op i 3, så alle mine vigtige filer ikke ligger på C:...
Men kan stadig ikke komme ind og formatere C: drevet eller lignende
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2008 - 16:39 #15
Du kan downloade dette julegave program. Det er selvfølgelig gratis, men man skal
registrere sig for at få koden tilsendt. Siden er på Tysk, men programmet kan
formodentlig installeres på engelsk. Jeg et program fra Paragon, det kan i alt fald
køre på engelsk. http://www.chip.de/downloads/15.-Dezember-2008-Paragon-Partition-Manager_33263471.html
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2008 - 16:45 #16
Øv! Det kan vist ikke mere downloades, men her er et link til Paragon freeware,
hvor man kan downloade en lettere udgave gratis.
http://www.paragon-software.com/home/pm-express/download.html
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2008 - 16:48 #17
helgec - "Kender ikke Ubuntu, men KNOPPIX er alle livecdèrs moder" Det lyder helt
Arabisk *G* men tak for svaret:)
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2008 - 16:56 #18
"greisdk" Du har ihvertfald ikke gjort dig den ulejlighed at kigge på det link jeg sendte (iflg. min statistik side) så jeg går ikke ud fra at du er  særlig interesseret i hjælp
Avatar billede greisdk Nybegynder
16. december 2008 - 18:04 #19
jo har været inde og kigge på siden, men kommenterede det med at det bare ser ud til at man kan hente nogle filer derfra... problemet ligger ikke i jeg har nogle filer på C: jeg vil have ud, men at jeg ikke kan komme til at indstillere og gøre noget som helst igen
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2008 - 18:34 #20
Det der derfor jeg forslog, at du forsøger at slette C partitionen med
Partition Manager 9.0 Express, som jeg linkede til.
Nu kender jeg ikke express, har selv den professionelle. Men hvis der er mulighed
for det, kan du lave en bootdisk fordi, man i den tilstand ofte kan gøre ting man
ikke kan gøre, når programmet kører i windows.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2008 - 18:52 #21
Nu har jeg set på Paragon Express. Man kan lave en Recovery både på Flash memory
og CD/DVD.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2008 - 19:17 #22
Jamen du har jo ret, min statistik tæller jo ikke den side med det må jeg sgu da ha ordnet - iøvrigt kan du også bruge en livecd til at formatere med, se www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2009 - 01:05 #23
Fandt du ud af noget?
Avatar billede greisdk Nybegynder
08. januar 2009 - 15:09 #24
nej har stadig ikke fundet ud af det....

har lavet en bootable cd og starter op i dos for at formatere C: drevet... men den siger drevet ikke kan formateres...
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2009 - 15:17 #25
Lavet en bootable CD??? C-drevet kan du da blive af med med din winCD.
Du går bare ind i installation, og sletter partitionen, og laver en ny, som
du derefter formatere samme sted.
Avatar billede greisdk Nybegynder
08. januar 2009 - 17:23 #26
ja ved jeg... men som jeg har beskrevet virker dette ikke... har prøvet... men når man siger man vil installere windows og trykker enter og F8 og alt det der, begynder den at søge efter tidligere versioner af windows og går i stå der... dette sker før man kan slette en partition...

Derfor ville jeg slette C: i dos...men det virkede ikke
Avatar billede off-line Nybegynder
08. januar 2009 - 18:09 #27
Nå ja det er jo et gammelt spørgsmål, så jeg kan ikke huske det hele.
Kan du sætte harddisken til en anden computer som slave eller USB?
Hvis du kan, kan du slette alle partitioner, oprette en til windows og formatere den.
Ellers vil jeg henvise til min første kommentar med Killdisk.