Avatar billede danishhoward Nybegynder
15. december 2008 - 13:14 Der er 1 kommentar

Hjælp til at skabe en next prev funktioner as3

Jeg har svært ved at gennemskue ud fra følgende kode, hvorledes en next og prev button kan implementeres. Håber Der er en der kan komme med lidt hjælpelige forslag.

Kode:

var urlloader:URLLoader = new URLLoader();
var oldImg:Image = null;
urlloader.addEventListener(Event.COMPLETE,urlload);
function urlload(event:Event):void
{
        var xml:XML = new XML(urlloader.data);
        if(xml.image.length() > 0){
            var img:Image = new Image(xml.image[0].url);
            oldImg = img;
            Box1_mc.addChild(img);
            galleri_txt.text = " Billedebeskrivelse: " + xml.image[0].title.text();
        }

        var j:Number = 1;
        var timer:Timer = new Timer(1500);
        timer.addEventListener(TimerEvent.TIMER, function(event:TimerEvent):void{
            trace("Url:"+xml.image[j].url);
            trace("title:"+xml.image[j].title);
            var img:Image = new Image(xml.image[j].url);
            galleri_txt.text = " Billedebeskrivelse: " + xml.image[j].title.text();
            Box1_mc.addChild(img);

            //Box1_mc.removeChild(oldImg);
            oldImg = img;
            j = (j+1) % xml.image.length();
        });
        timer.start();

        // Details regarding play pause functionallity
        var playpause:Boolean;
        function toggle():void {playpause = !playpause;}
        playpause_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, pauseplay);
        function pauseplay(e:MouseEvent):void {
            toggle();
            if(playpause){timer.stop();} else {timer.start();}
        }

        // -------------------------------------------------------------

        next_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, nextimage);
        function nextimage(e:MouseEvent):void {
            timer.stop();

        }

urlloader.load(new URLRequest("images.xml"));
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 00:46 #1
du har pt 2 knap functioner i koden en der toggler om din timer skal stoppe eller starte (din timer venter 1,5 sek og loader et nyt billeder fra din xml og en ny beskrivelse)

den anden knap som hedder next_btn stopper timeren intet andet lidt underligt at kalde  en knap for next når den ikke kalder next image

koden er lidt rodet og kunne bruge lidt struktur - lav en function med et parameter som et tal(int) som du kan kalde for at loade et nyt billede og kald den function på din next_btn med et nummer vedhæftet som representere hvilket billedet i rækken du vil loade du kan evt lave en prev_btn og kalde samme function med nuværende nummer minus 1

men for at få noget struktur så opret alle variabler uden for din load function så du kan tilgå dem alle steder fra og så opret alle function seperat og ikke nesten inde i hindanden så kan du snildt tilgå dine functions når du skal bruge dem og de vil kunne snakke på tværs da du nu har oprettet dine variabler med et såkaldt globalt scope så de kan tilgås af alle functioner