Avatar billede ha-wes Nybegynder
14. december 2008 - 22:10 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Fejl i kostpris på styklister efter lagerregulering (Attain 3.60)

Vi har 3 stk varebogføringsgrupper: råvarer, igangværende og færdigvarer. For at "flytte" varer fra råvarer til igangværende, samt fra igangværende til færdigvarer benyttes styklister og styklistekladder.

Jeg har erfaret, at hvis råvaren kun er modtaget og ikke faktureret, så overføres kostprisen fra råvarens kontokort til igangværende og færdigvarer ved en styklistekørsel. Selv efter bogføring af råvarer købsfaktura og de to kørsler "Reguler kostværdi" og Bogfør lagerregulering" er kostpriserne på igangværende og færdigvarer ikke opdateret.

Hvordan kan jeg sikre mig, at kostværdierne på igangværende og færdigvarer er de korrekte? Jeg troede nemlig, at vi var sikret ved de to kørsler Reguler og Bogfør.....
Avatar billede torben-r Nybegynder
14. december 2008 - 22:20 #1
Det har du ikke mulighed for at sikre dig med almindelige styklister, da Navision ikke har noget link mellem de varer som er anvendt i styklisten og den færdige vare.

Den funktionalitet som du ønsker findes i Manufactoring modulet.
Avatar billede jo_nav-supp Nybegynder
15. december 2008 - 22:54 #2
Du kan ikke anvende styklistekladde til at producere og samtidig få forventede kostværdier ændret til aktuelle kostpriser på færdigvarer. Jeg forsøgte mig lige med ovenstående med bogføring med Forventet Kostværdi og Faktisk kostværdi, men det giver samme resultat med brug af styklistekladden.
Det kræver, at du anvender Produktionsmodulet, og de samme kørsler, som du allerede har anvendt for styklistekladde produktion.
Det er dog lidt mere omstændigt at håndtere produktion i NAV 3.60 end i NAV 5.
Avatar billede ha-wes Nybegynder
22. december 2008 - 10:59 #3
Tak til jer begge for jeres svar, selvom det ikke lige var det svar jeg ønskede ;o)

Torben-r, kommer du med et svar, så jeg kan fordele pointene mellem jer.
Avatar billede torben-r Nybegynder
22. december 2008 - 11:38 #4
Jamen det gør jeg så.