Avatar billede kofoed90 Nybegynder
14. december 2008 - 17:28 Der er 4 kommentarer

Jeg vil gerne oprette en trådløs forbindelse med fast ip

Hej

jeg vil gerne oprette en trådløs internet forbindelse til mig selv på et kollegie via: Sandberg wireless G54 Router

jeg har et udtag i væggen til et normalt lan stik med internet forbindelse og der er fast ip... det er derved problemet opstår da jeg ikke ved hvordan man lavet et trådløst netværk med fast ip adresse??

håber nogle kan hjælpe...
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. december 2008 - 17:51 #1
tu køber en trådløs router som di tilslutter til den faste IP. Routeren indeholder NAT og DHCP så alle de maskiner du vil tilslutter til dit trådløse net får en intern adresse men præsenterer den faste IP adresse udad til.

På denne måde kan du tilslutte mange maskiner til en fast IP adresse
Avatar billede kofoed90 Nybegynder
14. december 2008 - 18:00 #2
hvorfor skal jeg købe en ny router ? og hvordan tilslutter jeg den til den faste ip ?

jeg forstår det ikke helt altså jeg har et netværksstik og den faste ip er en jeg skal indtaste under netværks indstillinger da jeg ellers kun har forbindelse til netværket og ikke forrbindelsen... og jeg vil bare tilslutte forbindelsen til en trådlæs router så jeg slipper for at skulle have et stik med hvergang jeg flytter min bærbare men normalt ville det bare være at plugge stikkende til men det kan jeg ikke nu hvor jeg har fsat ip jeg kan sagtens komme på mit nye netværk men uden internetforbindelse...
Avatar billede kofoed90 Nybegynder
14. december 2008 - 18:34 #3
Kan jeg ikke få dig til at skrive det på en anden måde forstår det ikke
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. december 2008 - 19:23 #4
Undskyld. Du behøver ikke en ny router, jeg havde bare ikke læst ordentligt. Du kan selvfølgelig bruge den du har.

Tilslut den til dit væg stik og forbind til den med et kabel. Den skal med stor sandsynelighed konfigureres via en browser på ip adressen 192.168.0.1. For det meste er det lige ud af landevejen og ellers kan du læse hvordan du gør i den medfølgende dokumentation