Avatar billede qurzyx Nybegynder
14. december 2008 - 09:06 Der er 1 kommentar

Strategi: Update kun når ny post er kommet.

Hej
Jeg har et site hvor man skal kunne skrive diverse ting ind, og simultant skal der kører "noget" som tjekker om der er kommet en bestemt post i en db, f.eks. "Select * from tabel where NewPost = 1". Når der er kommet en ny post, sker der noget partial redering på sitet.

Sådan som jeg har gjort det nu, er at jeg har en asp:timer som hvert 5 sek. kalder en timer_tick() som tjekker i databasen. Hvis der er en ny updates et updatepanel som viser at der er kommet en ny post via en alert('Ny post er kommet');

Problemet er at når jeg har mere end to brugere på, får jeg max pool size reached, - så mit spg. er, hvilken strategi skal jeg bruge når jeg skal tjekke en givet tabel hvert x-sek., for at undgå at kalde databasen for meget? Gerne et eksempel , hvis det er mligt

Hilsen,
Avatar billede driis Nybegynder
14. december 2008 - 11:49 #1
Max. pool size reached ? Er det database connections du hentyder til ? For så kunne det være, at problemet blot er at du ikke får lukket connections ordentligt.

De fleste systemer vil være i stand til at klare det load du beskriver.