Avatar billede dille8520 Nybegynder
14. december 2008 - 03:10 Der er 18 kommentarer

lag efter windows vista reinstall

hey. har lige formateret min com. og den er da blevet lidt kvikkere på nettet osv. men når du f.eks kommer til spil. Counter - wow.

så har jeg fået det klamme lag nu. har tjekket at alle settings er som før reinstall.

har prøvet at opdatere mit gfx kort. uden held.

en der evt kender noget til det eller har oplevet noget lign ? på forhånd tak
Avatar billede Jensen DK Novice
14. december 2008 - 07:49 #1
Har du installeret dine chipset drivere?
Avatar billede dille8520 Nybegynder
14. december 2008 - 09:33 #2
medmindre de drivere bliver installeret automatisk så har jeg ikk :)
14. december 2008 - 10:42 #3
... samt FULD WindowsUpdate incl Vista ServicePack1...
Avatar billede dille8520 Nybegynder
14. december 2008 - 11:12 #4
efter reinstall der var der en masse opdateringer jo. der mener jeg service packs osv blev opdateret.. men skal ikk kunne sige det egentlig :S
Avatar billede haverslev Novice
14. december 2008 - 12:00 #5
Når man formatere og nyinstallere sin pc, så slettes ALLE de installerede drivere også.
Det betyder at, såsnart du har installeret Windows, så skal du installere alle bundbort driverne efterfølgende - det være sig chipset (Vista kan godt finde/indeholde chipset, men kommer an på dit bundkort), så installeres graffikdriveren, lydkort driveren, netværks driveren, wireless driveren osv osv.

Normalt er den en cd med til de forskellige pc`ere, hvorpå alle disse drivere er.
Hvis ikke du har sådan en cd, så skal du på pc producentens hjemmeside og henter alle disse drivere.
Hvis det er en hjemmebygget på, så skal du ind på bundkort producentens hjemmeside og hente de drivere der skal bruges.

Når du har alt dette på plads, så går du på windows update og henter de opdateringer der er til rådighed.
Avatar billede dille8520 Nybegynder
14. december 2008 - 19:05 #6
nu har jeg fået hentet sp1. chipset osv. manglet alle disse ting :S men det har ikk rigtig hjulpet på min game situation. har lige prøvet at overvåge cpu brugen når jeg f.eks er inde i world of warcraft. cpu brug ligger jævnt på en 10 % når jeg har åbnet spillet men er tabbet ud på skrivebordet. men så snart jeg hopper ind i spillet igen så køre cpu brugen på over 90 % konstant :S kan dette være rigtigt at den skal ligge så højt ?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
14. december 2008 - 19:15 #7
Lagger det også i ikke online spil?
Det kunne jo også være din forbindelse til servere den er gal med.Bare en tanke.
Avatar billede dille8520 Nybegynder
14. december 2008 - 19:38 #8
counter køre fint nok når det ikk er online. så der kunne evt være noget om din tanke om forbindelse ? :S
Avatar billede corleonedk Nybegynder
14. december 2008 - 20:05 #9
Ja det var som skrevet en mistanke jeg fik,at grunden måske skulle findes i konfigureringen af din forbindelse.Det især et problem med trådløse forbindelser..
Men det har de andre folk herinde langt mere forstand på end mig,så jeg overlader det til dem at føre tråden videre ;)
Avatar billede haverslev Novice
15. december 2008 - 18:38 #10
Hvad hedder din pc?  - Navn og model
Avatar billede dille8520 Nybegynder
15. december 2008 - 19:52 #11
Packard Bell B.V . har tjekket lidt nærmere ang min cpu. og det virker som om den koger helt over imens jeg har især wow kørende . ved ikk om den burde det. den bruger næsten 97 % brug når jeg er ingame. kan dette skyldes lag evt ?
Avatar billede haverslev Novice
15. december 2008 - 20:12 #12
Den hedder noget mere:
Du skal lige finde et Identifikationsnummer på din pc
S/N: xxxxxxxxxx (f.eks: 102300660127) eller P/N: Pxxxxxxxxx (f.eks: P470321502)

Nogle maskiner skal have drivene installeret i den rigtige rækkefølge, ellers kører de ikke optimalt - måske er det der er problemet og det står evt. beskrevet i manualen som kan ses på hp - hvis du giver os de sidste pc oplysninger. :)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
15. december 2008 - 20:52 #13
Du kan eventuelt prøve dette lille trick når du spiller,og se om det får den til at opføre sig lidt mere humant.http://vistaguide.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=1172
Avatar billede dille8520 Nybegynder
15. december 2008 - 21:00 #14
ah.. ok de numre er her.

S/N = 113018920137 og P/N = PB98QD0091

CPU = Intel Core 2 DUO

Bundkort: Packard Bell BV Model PB3DC

GFX : Nvidia Geforce 8400M G

som sagt har prøvet at installere de nyeste drivers til alt. og tror os det lykkedes. er dog ikk 100.
Avatar billede haverslev Novice
16. december 2008 - 12:27 #15
Står ikke noget i manual / dokumentationen om install rækkefølgen

http://support.packardbell.com/dk/item/?pn=PB98QD0091&g=2000
Avatar billede dille8520 Nybegynder
19. juni 2010 - 20:32 #16
kom med et svar så jeg kan give point ud :)
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juni 2010 - 06:50 #17
Hvem skal have point?
Avatar billede haverslev Novice
30. juni 2010 - 16:20 #18
Svar herfra også  så - afvis blot hvis ikke jeg er i pointsne !