Avatar billede lylover Nybegynder
13. december 2008 - 19:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

magasin - artikler?

Hej folkens.
Først og fremmest, glædelig jul!:D

Når men..
Jeg står og er igang med at lave et blad..
Men jeg mangler at finde på en php løsning, så håber i kan hjælpe mig..

Jeg skal have bladet til at komme sådan her;

Forside
Næste side ->
Indholdfortegnelse
<- Forrige - næste side ->
Artikel 1
<- Forrige - næste side ->
Artikel 2
<- Forrige - næste side ->
og sådan fortsætter den indtil der ikke er flere artikler tilbage.
Mit problem er bare hvordan jeg skal gøre det??

Jeg har bygget mysql'en op, sådan der er en tabel for hvor mange blade der er (blade) også en tabel hvor artiklerne er (bladartikler).

Men igen, hvordan kan jeg lave sådan en php løsning? - er virkelig på bar bund her.. :)
Avatar billede lylover Nybegynder
13. december 2008 - 19:14 #1
Hvis der er nogle kloge hoveder derude som har en anden design idé til bladet istedet for ovenstående, så er jeg da også glad:D
Avatar billede fant0mas Nybegynder
13. december 2008 - 20:28 #2
Når du skriver "der er en tabel for hvor mange blade der er" bliver jeg bange.

Hvordan er det lige den database struktur ser ud?
Avatar billede lylover Nybegynder
14. december 2008 - 11:58 #3
Ahh.. forkert formuleret.. Der ern tabel hvor alle bladene er  i.. :P Kunne godt lige se at den var mærkelig..
Avatar billede fant0mas Nybegynder
16. december 2008 - 20:04 #4
Smid din database struktur, så kigger vi på det.
Avatar billede lylover Nybegynder
16. december 2008 - 20:36 #5
`blade` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `titel` varchar(255) NOT NULL,
  `antal_artikler` int(11) NOT NULL,
  `hits` int(11) NOT NULL,
  `beskrivelse` varchar(255) NOT NULL,
  `redaktor` varchar(255) NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`),
  UNIQUE KEY `blad_id` (`blad_id`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=1 ;

Forklaring: id'et bliver det som blade_artikler tager fra.. altså selve blad id'et.. Redaktor er redaktøren, ham der har stået for bladet..

Også havde jeg tænkt mig at blade_artikler skulle være;

overskrift
intro
indhold
forfatter
blad_id
hits
Avatar billede coderdk Praktikant
19. december 2008 - 09:10 #6
Du mangler en artikel id, men ellers ser det fint ud.

Jeg ville lave redaktør og fordatter til ID'er i en brugerdatabase

En alternativ måde at præsentere bladet på, var en forside. Indholdsfortegnelsen kunne så være små bokse med små billeder og en kort beskrivelse af artiklen, hvis du forstår? Stadig med forrige og næste, dog med "< Læs artikelnavn", "Til oversigten" og "Næste: Læs artikelnavn >" eller lign. i selve artiklen...
Avatar billede lylover Nybegynder
19. december 2008 - 15:03 #7
Jae okay, havde lige glemt artikel id..
Der er ingen brugerdatabase, jeg har ikke community på siden.. men ellers lyder det da som en god ide? kunne du evt. nævne nogle af de fordele der er ved det?

Ja okay.. det er meget brugervenligere, genialt..
Men hvordan skulle jeg lave det i php? det er det jeg ikke rigtig kan gennemskue.
Avatar billede coderdk Praktikant
19. december 2008 - 20:41 #8
Mht. bruger ID, så skal forfatterne vel logge ind, når de skal skrive noget ;) Så hvorfor ikke lave et loginsystem samtidigt?

Det lader jo til, at du ellers har rimeligt styr på databasedelen, så mon ikke du bare skal igennem et par php/mysql-tutorials? :)
Avatar billede lylover Nybegynder
19. december 2008 - 21:05 #9
jae okay - det er jo en meget god ide..

nej nej, det har jeg ikke brug for.. jeg, efter egen mening, er rigtig god til php/mysql -det er ikke det.. har bare ingen rigtige ideér eller tanker om hvordan det kan gøres?
Avatar billede lylover Nybegynder
19. december 2008 - 21:06 #10
Og jeg beder jo ikke om at man skal kode et system for mig - det vil jeg helst selv..
skal bare bruge nogle ideer til hvordan det kunne laves i php?
Avatar billede lylover Nybegynder
24. august 2011 - 16:56 #11
lukker