Avatar billede joburg Nybegynder
13. december 2008 - 14:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SATA til ATA kabel?

Hej

Jeg har lige fået denne nye stationære PC:

http://www.medion.de/ms/aldi/md8393/dk/noflash.html.

Jeg kunne godt tænge mig at genbruge min ATA-harddisk og DVD-brænder (som ekstra) fra den gamle PC i den nye, men hvordan kan jeg det. Kan man ikke få et kabel til SATA, som omformer til min ATA-harddisk?

Link til produkt (helst EDB-priser) ønskes.
Avatar billede thov Forsker
13. december 2008 - 15:31 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. december 2008 - 15:58 #2
Avatar billede joburg Nybegynder
13. december 2008 - 16:03 #3
Tak for svaret begge to. thov kom først og med det beste svar, så du får pointene, men du skal vist angive "Svar" i stedet for "Kommentar" for at jeg kan give dig point.
Avatar billede joburg Nybegynder
13. december 2008 - 16:06 #4
- Et spørgsmål mere til dig, thov: hvis jeg har et gammelt PCI-bus-kabel, kan jeg vel bare sætte det på i den første løsning og på den måde koble flere enheder på (via de stik som sidder på det gamle PCI-bus-kabel)?
Avatar billede thov Forsker
13. december 2008 - 17:17 #5
Et svar kommer her :-)
Du skal bruge en P-ATA -> S-ATA konverter til hvert drev, for S-ATA tilslutningen på bundkortet, 'trækker' kun et enkelt drev.
Det er derfor, et PCI kort er billigere ved 2 eller flere drev.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 22:00 #6
hvorfor gå den vej maskinen har vel som standard 2 ide porte med hver 2 kanaler master/slave

så kan du koble dit gamle udstyr på der
Avatar billede joburg Nybegynder
18. december 2008 - 22:22 #7
Hej Jetdirect
Jeg synes ikke at jeg kan finde en IDE-sokkel - der er en der ligner meget (samt plads i printet, men uden sokkel), men soklen passer ikke til mit IDE-kabel - den er en anelse smallere (færre ben).
Avatar billede thov Forsker
18. december 2008 - 23:27 #8
Indtil S-ATA kom til, havde bundkort 2 IDE sokler. Den ene IDE forsvandt allerede i starten med S-ATA soklerne, og kan vel godt være fjernet helt nu.

En kortere sokkel (34-pin) er til floppy drev - ikke harddiske/CD drev.
Avatar billede joburg Nybegynder
19. december 2008 - 16:37 #9
Hej thov

Det lyder meget rigtigt.