Avatar billede Slettet bruger
12. december 2008 - 19:22 Der er 10 kommentarer

Problemer med fildeling fra XP til Vista

Har en stationær med XP, som er kablet til router og en laptop med Vista, som er på trådløs.
Har på den stationære defineret fildeling på to mapper på C:, men laptop'en kan ikke finde dem.
Nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. december 2008 - 19:32 #1
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. december 2008 - 19:34 #2
Kig specielt nederst i link 1 som omhandler LLTD til XP..
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2008 - 20:26 #3
Men jeg aner ikke, hvad det betyder, "at XP har LLTD Link Layer Topology Discovery installeret"
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. december 2008 - 20:41 #4
Xp behøver det får at Vista kan se den.Det er Vista´s netværksregistrering til XP..

Så hent den og installer den på Xp maskinen..Hvis du ikke har SP2 eller den allerede findes,vil den sige det.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2008 - 23:23 #5
Laptop kan stadig ikke se den stationære - kun dette:
Netværk
Laptop
  Public
  Printere

Og Public kan jeg ikke komme ind i
Avatar billede corleonedk Nybegynder
13. december 2008 - 12:15 #6
Er de overhovedet på samme netværk,for så det jo klart de ikke kan se hinanden.
Avatar billede hr_ejberg Nybegynder
13. december 2008 - 13:04 #7
Prøv at undersøg i Netværks- og delingscenter om det er et privat netværk eller offentligt (det skal være helst være Privat), under deling og registrering skal netværksregistrering være slået til og fildeling skal også være slået til.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2008 - 18:11 #8
På den stationære?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2008 - 18:27 #9
Men hvordan finder jeg Netværks- og delingscenter?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
14. december 2008 - 00:44 #10
På laptopen det er Vista ejberg skriver om..