Avatar billede koppelgaard Praktikant
12. december 2008 - 06:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

give mange billeder mindre antal pixel

I forbindelse med vores julefrokost er, der taget et have af billeder.
Problemet er bare at flere oplever at deres computer ikke har nok RAM til at loade billederne. Findes der en nem måde at behandle billederne så de får en lavere kvalitet ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
12. december 2008 - 07:02 #1
Har du Photoshop CS2 kan du lave en BATCH med et WEBGALLERI.
-denne laver Thumbnails og f.eks 600x800pxi af alle originalerne og ligger dem i en mappe.

Vupti.
Og der må da også være andre programmer der kan det triks . . .
Avatar billede koppelgaard Praktikant
12. december 2008 - 07:52 #2
Desværre jeg har ikke photoshop
12. december 2008 - 08:47 #3
Det gratis program IRfanView, http://irfanview.com/ har også denne batch-mulighed.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
12. december 2008 - 10:16 #4
Bruger daglig Irfanview men viste ikke at den kunne lave batch corversion.

Nu har jeg prøvet men jeg får en fejl:

"This file is a high resolution image. RIOT kan handle such images, but procesings can be quite slow in this situation.
do you want to resize et first?"

Og det siger jeg så ja til men jeg skal svare en gang ja per billeder og der er 1000.
Så det tager lang tid.

Jeg har prøvet at sætte output format til 1000 og 2000 men fik i begge tilfælde dette svar.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
12. december 2008 - 10:21 #5
Men nu tror jeg det virker

gik ind i:
"use avanced settling for bulk rezise"

vender tilbage
Avatar billede koppelgaard Praktikant
13. december 2008 - 21:19 #6
Det virker super bortset fra et programmet går ned for hvert 100 billede, fordi der ikke kan allokeres nok hukommelse.
Forstår ikke hel hvorfor.