Avatar billede benjiee Nybegynder
11. december 2008 - 13:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Styring af solid stade relæ fra oscilloscop udgang

Skal trække et relæ fra trigger udgangen af et Hioki scop. Problemet er at det solid state relæ som jeg har valgt åbenbart trækker for meget strøm i forhold til hvad scopet kan give ud.
Bruger Crydom CX240D5, 3-15 volt input, 15mAdc nominel current ved 5 volt.

Databladet fra Hioki 8860-50:
***************************************************************
Trigger Output signal:
(Open collector output with voltage output, active LOW)

Output voltage range:
(HIGH level: 4.0 to 5.0, LOW level:0 to 0,5 V)

Pulse width:
(LOW level = 1ms or greater)

Maximum input voltage:
(-20 to +30 V 50 mA max 200 mW max
************************************************************

Forstår ikke at jeg ikke kan trække mit solid state relæ på maks 15 mA ved 5 volt?
Læser jeg databladet forkert?
Kan der fåes et solid state relæ der bruger mindre end 15 mA med en styrespænding på maks 5 volt?
På forhånd tak for hjælp
Avatar billede t-bee Novice
11. december 2008 - 13:33 #1
Du har taget højde for det er en open collector udgang ikke? På den bliver benet 'trukket' lav når den er aktiv, så du skal forbinde dit ss-relæ mellem +5v og udgangen.
Avatar billede benjiee Nybegynder
11. december 2008 - 14:09 #2
Tanken var at ss-relæet normalt er trukket når scop udgangen ikke trigges. Når scopet trigger så afbruder SS-relæet. Opsætning af SS-relæ: A1= +5V (udgang fra scop) A2 = ground
Avatar billede t-bee Novice
11. december 2008 - 14:23 #3
En open collector udgang kan kun 'trække' strøm, så hvis det skal virke som du gerne vil have det, er du nødt til at have en pull up modstand fra +5v til udgangen fra scopet. Jeg vil tro den skal være ca. 330ohm for der kan løbe 15mA.
Avatar billede benjiee Nybegynder
11. december 2008 - 15:09 #4
har du en mail adresse så jeg kan sende diagram over udgangskredsløbet? Det kan man vist ikke gøre herinde eller hvad?
Har et problem hvís det kræver en ekstern + 5 volt da jeg ikke lige har det.
Avatar billede benjiee Nybegynder
17. december 2008 - 10:16 #5
hej t-bee
Du havde helt ret med open collector (Det var mig der ikke helt havde forstået hvad det var) Kan du lægge et svar så du kan få point?
Avatar billede t-bee Novice
17. december 2008 - 14:32 #6
Fedt, jeg går ud fra det kom til at virke:)
Sorry jeg ikke lige så dit spørgsmål d. 17.