Avatar billede maini123 Nybegynder
10. december 2008 - 21:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indholdsfortegnelse til en enkelt sektion

Hej alle,

Jeg har prøvet at søge på nettet og Eksperten.dk efter svar, men der er tilsyneladende ingen der har sammen problem.
Jeg har et dokument med følgende overskrifter:
Forside
Abstract
Indholdsfortegnelse
-- sektionsskift --
Indledning
Hovedpunkt 1

Er det muligt at oprette en indholdsfortegnelse der kun medtager siderne efter sektionsskiftet, dvs. siderne fra sektion 2?

På forhånd tak,
Mathias
Avatar billede welcor Nybegynder
10. december 2008 - 22:11 #1
Ja - sådan rimelig enkelt.

I svaret her går jeg ud fra at du bruger word 2007, selvom man kan gøre det samme i ældre versioner - ad omveje. Min version af word er engelsk (sidder i udlandet), men siden skridtene er så få, skulle det kunne forstås alligevel.

- Start med at vælge hvilken stil du vil have på dine overskrifter. "Overskrift 3" er en forholdsvis almindelig overskrifttype til denne type overskrifter.
- Brug denne stil på et eller andet stykke tekst i din fil.
- placer cursoren i denne tekst.
- tryk på pilen nederst til højre for din quick-style box, og vælg "gem det valgte som ny stil.."
- I det vindue der kommer op, laver du om på navnet, så den hedder f. eks. "ikke-indekseret overskrift".
- Sørg for at overskrifter du vil have med er markeret som "Overskrift 3", mens overskrifter du ikke vil have med er markeret med "ikke-indekseret overskrift".
- Find nu det sted du vil have din indholdsfortegnelse, vælg "Referenser" og tryk på "Indhold.." længst til venstre. Vælg "indsæt indholdsfortegnelse..." fra menuen.
- Vælg "indstillinger", og skriv "1" ud for "Overskrift 3", og slet alle andre tal i oversigten.
- tryk OK to gange.
Avatar billede maini123 Nybegynder
10. december 2008 - 22:30 #2
Genialt! Mange tak for hjælpen :)
Hvis du opretter et svar, kan du få dine point.
Avatar billede welcor Nybegynder
10. december 2008 - 23:31 #3
bare hyggeligt.