Avatar billede ssv Nybegynder
09. december 2008 - 17:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Underlig fejlmeddelelse

Vi kører MS Server 2008 og afvikler herpå ASP classic sider. Disse forbinder til en ekstern MS SQL 2005 server og vi får flg. fejlmelding en gang i mellem:

"New request is not allowed to start because it should come with valid transaction descriptor."

Iflg Google skulle det bare være en bug når man bruger ASP.net - men det bruger vi ingen steder på sitet - så er der nogen der har en løsning på denne mht til opsætningen af enten IIS'en eller SQL'en?
Avatar billede fennec Nybegynder
11. december 2008 - 14:32 #1
Hvordan ser din ASP kode ud? Det kan være her du har en forkert connectionstring...
Avatar billede ssv Nybegynder
11. december 2008 - 15:59 #2
Connectionstring'en er ikke forkert. Fejlmeddelelsen kommer kun en gang imellem. Er der andre muligheder for hvor det kunne gå galt?
Avatar billede fennec Nybegynder
11. december 2008 - 16:14 #3
Det behøver ikke være en direkte forkert connectionstring. Det kan være den bare ikke er optimal, og derfor bruger for mange resourcer, som ikke bliver lukket igen.

Det kan også være en specifik select/update/delete/SP som optager resourcer.

Husker du at få lukket din connection igen?

Et skift til en anden type connection vil evt. også kunne klare problemet. Find andre muligheder her:
http://www.connectionstrings.com/sql-server-2008
Avatar billede ssv Nybegynder
12. december 2008 - 10:34 #4
Vi har prøvet med forskellige connection types, og vi sørger også for at de alle lukkes korrekt, så det er desværre ikke det. Andre bud?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
13. december 2008 - 00:35 #5
Hvis du nu indenfor den samme connection tilgår de samme data, og de ikke er åbnet readonly, så vil det give mening at tale om en transaction. Ikke fordi jeg kan forklare fejlen, eller har set den selv.

Sørg for at du kun åbner et read/write recordset når du faktisk vil skrive til disse data. Prøv også at lukke connectionen igen når du har gemt data.

Dette giver nok mest mening hvis du bruger ADO til databaseadgang, men mon ikke du gør det.
Avatar billede ssv Nybegynder
24. oktober 2010 - 21:56 #6
Lukker.