Avatar billede fischermads Nybegynder
09. december 2008 - 14:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Access2007 - Problem ved ændring af databasestruktur

Jeg har oprettet en database som der består af 5 forskellige tables der er tilkoblet .jsp sider. Problemet er at Access nu brokker sig over at databasen allerede er i brug af en anden user og at jeg derfor ikke har mulighed for at ændre i databasen. Jeg har forsøgt at lukke diverse programmer, men databasen er stadig optaget. Hvad skal jeg gøre for at kunne redigerei den igen?
Avatar billede terry Ekspert
09. december 2008 - 15:02 #1
You could try Compact and repair

Click on the round Office button thingy that you should see in the upper
left corner. Then click on Manage in the list. You should see Compact and
Repair Database at the top of this listing.
Avatar billede fischermads Nybegynder
09. december 2008 - 15:08 #2
I tried, it said that "the database is already opened by the admin on the machine, try again when the database is available"

how can I solve this?
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
09. december 2008 - 15:11 #3
ligger den lokalt eller på en server?

Bruger andre den mon aktuelt?

Prøv Ctrl+alt+del og se om msaccess.exe kører og hvis det gør så luk det.
Avatar billede fischermads Nybegynder
09. december 2008 - 15:12 #4
wow , I think it is solved now.. I just had to shut down the server first..
Thank you terry...here you go
Avatar billede terry Ekspert
09. december 2008 - 15:35 #5
"..I just had to shut down the server first.."

Thats a drastic measure to take. If it happens again try looking for a file ending with .laccdb and delete it if ýou can. Then try again.