Avatar billede steamer Nybegynder
08. december 2008 - 23:12 Der er 10 kommentarer

vista 64bit 4gig ram problemer.

Jeg har købt 2 ens 2gigabyte ramblokke, og hver for sig fungerer de fint, men når jeg sætter alle 4gig i maskinen hakker den og fryser i flere sekunder af gangen, jeg kan åbne vista til desktoppen, og browse nettet, men alting tager meget længere for den at åbne, og musen bevæger sig også anderledes, som om den bliver trukket rundt i en elastik.
Jeg har service pack 1 installeret, og jeg sætter blokkene i de rigtige stik, der er farver på og jeg sætter dem i stik med samme farve.

Please hjælp :)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. december 2008 - 23:24 #1
Hvis du har fire sokkler på bundkortet, så prøv andre kombinationer.
Kan også være kortet som ikke understøtter 4GB (kan måske løses med en BIOS opdatering).

Hvilket bundkort har du?
Avatar billede steamer Nybegynder
08. december 2008 - 23:39 #2
Jeg har et p5nsli.
Jeg havde problemer med at køre installationsDVDen til motherboardet, men regnede med at chipsettet blev updateret gennem vista, jeg har ikke kunnet finde et brugbart chipset på nettet, så det kunne meget vel være problemet, hvor kan man finde asus p5nsli drivers andre steder end asus.com ?
Avatar billede kalp Novice
08. december 2008 - 23:45 #3
har du prøvet hver enkelt ram blok hver for sig?
for at sikre dig at den ene ikke er defekt
Avatar billede locke Nybegynder
09. december 2008 - 00:01 #4
Som test, så prøv at deaktiver memory remapping i bios.
Avatar billede steamer Nybegynder
09. december 2008 - 00:24 #5
Jeg har kørt flere timer med hver ram blok hver for sig, så de virker.

Jeg kan ikke se en mulighed for at ændre memory remapping i min BIOS, kan du være lidt mere specifik ?
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
09. december 2008 - 08:01 #6
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
09. december 2008 - 08:04 #7
hvor mange mhz kører rammene med? Den understøtter højst 667 mhz, så hvis de kører 800 kan det måske hjælpe at sætte hastigheden ned i bios..
Avatar billede steamer Nybegynder
09. december 2008 - 10:37 #8
Jeg kan heller ikke installere chipset drivers fra det link Atom gav, jeg får meddelelsen "Does not support operating system WNT_6.0H"

Og ja RAMmen er på 800 mhz, hvordan sætter jeg hastigheden ned ?

Jeg har lidt på fornemmelsen at jeg er blevet taget i røven og at de har solgt mig noget gammelt bras, er det bundkort virkelig for gammelt til at køre vista 64 med 4 gig ??
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
09. december 2008 - 11:23 #9
Du ændrer hastigheden inde i bios. Men det bundkort skal kunne arbejde med 16gb ram ifølge deres produkt beskrivelse. Det er nok en god idè lige at opdatere bios.
Avatar billede steamer Nybegynder
10. december 2008 - 12:26 #10
Ok jeg har givet op, jeg køber et nyt MB.
Multimedie world på frederiksberg allé nægtede at hjælpe med noget som helst, og de har det fint med at have solgt mig et 3 år gammelt MB, så jeg gider ikke engang begynde at bokse med de idioter, jeg køber bare et nyt, de er så billige anyway.