Avatar billede enggaard Nybegynder
08. december 2008 - 20:25 Der er 1 løsning

Genetablering af data fra fedora maskine på windows

Jeg har efter en strømafbrydelse mistet min linux instalation. Det er lykkedes mig via rescue mode fra install cd'er til Fedora at få fat i filsystemet, og dermed de filerne til mine mysql databaser.

Problemet er at det er de binære filer jeg har fat i og ikke database dumbs. Så jeg kan ikke umiddelbart bare importere data i en anden DB.

Da jeg vil have win2003 på maskinen nu i stedet, og dermed gerne vil være fri for at skulle installe fedora igen, for at få adgang til data, er mit spørgsmål:

Er det muligt at "mounte", i mangel af bedre ord, data filerne fra fedoras mySQL installation på en windows maskine og lave dumb derfra?

Jeg har prøvet at installe windows versionen af mySQL server på min windows maskine, men har ikke rigtigt kunne gennemskue hvor den gemmer selve data filerne. Det virker lidt som om de er i et helt andet data format under windows end linux.

Jeg kan selvfølgelig ikke huskedet præcise mySQL versions nummer, men er rimeligt sikker på det var version 4.1
Avatar billede enggaard Nybegynder
08. december 2008 - 22:36 #1
Jeg fandt data filerne...

hidden "Application Data" mappe...

Closed