Avatar billede remo27 Nybegynder
08. december 2008 - 13:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

problemer med tråløst netværk.

Hejsa Jeg har 2 stationære pc og en en bærbar i et trådløstnetværk.

Den ene af de stationærer pc'er døjer med at finde forbindelsen.

Jeg skal gennem start-kontrolpanel-administration-tjeneste, for at sætte det igang, bagefter skal jeg vælge egeskaber på mit trådløse netkort, for at skabe forbindelse, så virker det også.  Men det er en træls og besværlige proses, når pc'en skal bruges af min 7 årige datter. Findes der en måde så pc'en kan huske disse oplysninger og komme på nettet hvergang den starter.......
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2008 - 13:29 #1
Hvilket operativsystem anvender du, og hvilket netkort drejer det sig om ?
Avatar billede remo27 Nybegynder
08. december 2008 - 14:02 #2
jeg kører med xp pro. og det trådløse netkort er en phillips USB adaptere
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2008 - 14:23 #3
Hvis du dobbeltklikker på det trådløse netværksikon nederst til højre, og klikker på egenskaber. Klik på fanebladet trådløse netværk, og der kan du se foretrukne netværk. Dit trådløse netværk skulle gerne framgå af denne liste, og gør den ikke det, klikker du på tilføj.
Under tilknytning, angiver du netværkets navn, SSID, og netværksnøglen. WPA-PSK er bedre end WEP. Når det er sat op, klikker du på fanebladet forbindelse, og der skal være et flueben ud for "Opret forbindelse når dette trådløse netværk er i nærheden".
Tryk OK for at gemme ændringerne. Nu skulle den gerne koble sig til nettet sutomatisk.

Hvis dit netværk findes i listen Foretrukne netværk, så markerer du det, og trykker egenskaber. Der checker du fluebenet "Opret forbindelse når dette trådløse netværk er i nærheden", og gemmer.

Inden du lukker Egenskaber for trådløs netværksforbindelse, klikker du lige på avanceret, og der skal "alle tilgængelige netværk" være markeret.
Avatar billede remo27 Nybegynder
08. december 2008 - 14:49 #4
ok, det vil jeg prøve at gøre i aften, tak for hjælpen pt.
Avatar billede remo27 Nybegynder
10. december 2008 - 11:49 #5
Hmmm mystisk, nu vil det slet ikke virke efter jeg prøvede din "guide/manual".
skal jeg prøve at afinstallerer usb-softwaren og geninstallere det igen, også igen prøve forfra ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. december 2008 - 16:44 #6
nej, ikke endnu. Det kan jo være at router og netkort ikke "taler" samme sprog.
Hvis du har aktiveret WPA i routeren, så skal netkortet også anvende WPA.
Har du WEP aktiveret i routeren, så skal netkortet også anvende WEP.
Det samme gælder WPA2

Derfor kan du vælge WPA på netkortet, så kobler du PC'en til routeren med netkabel, og skriver routerens IP adresse i adressefeltet i en web browser og trykker enter. Så kommer du til opsætningen i routeren
Kender du ikke IP adressen for routeren, går du i start > Kør > skriv cmd og tryk enter. Nu kommer der en sort skærm op, og i den skriver du ipconfig og trykker enter. Et eller andet sted på denne side vil der stå standart gateway, og ud for den finder du IP adressen.
Vel inde i opsætningen, går du ind under trådløs, og der kan du vælge sikkerhed. Kan dit netkort anvende WPA, så vælger du WPA i routeren. Det kan hedde WPA-PSK eller WPA-TKIP. Du skal skrive et password også, og det skal du også anvende når du efterfølgende vil koble op mod routeren trådløst.
Husk at gemme opsætningen i routeren.
Dette er en generel vedledning, da jeg ikke kender navnet på din router.

Nu er routeren sat op til WPA, og så sikre du, ved hjælp af første vedledning, at netkortet har samme opsætning. Password SKAL være det samme som i routeren.
Avatar billede remo27 Nybegynder
12. december 2008 - 16:12 #7
Jeg kan godt få pc'en til at komme på nettet, når jeg kører din guide. Men når jeg lukker ned for pc'en og starter den op igen, Så har den glemt alle oplysninger, og igen må jeg starte forfra, med at få den på nettet. What dælen do I do. ???
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. december 2008 - 13:00 #8
Det forstår jeg ikke. Når den er tilføjet listen af foretrykne netværk, og der i parantes ud for navnet på netværket står (automatisk), så vil den ALTID koble sig op på dette, når det er inden for rækkevidde.

Står der automatisk ud for dit netværks navn ?
Avatar billede remo27 Nybegynder
03. februar 2009 - 15:47 #9
jeg lukker dette spørgsmål drop et svar.
Avatar billede remo27 Nybegynder
09. februar 2009 - 11:06 #10
drop et svar jeg lukker dette spørgsmål igen....
Avatar billede remo27 Nybegynder
18. februar 2009 - 09:19 #11
nu lukker dette spørgsmål..