Avatar billede ewax Nybegynder
07. december 2008 - 22:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gem dynamisk opstilling i databasen

http://www.dhtmlgoodies.com/scripts/floating_gallery/floating_gallery.html

Jeg er blevet helt forelsket i den her, hvordan kan jeg få den til at ændre positionerne i min database? bare et eksempel? :)

hvis vi går ud fra jeg har et felt der hedder img_place
Avatar billede fant0mas Nybegynder
08. december 2008 - 00:01 #1
Værdierne ligge i div'en med id = debug. Den kunne du jo ændre til et hidden field, og smide nogle form tags omkring. Så kan du fange værdierne og indsætte dem sådan:

$values = explode(',',$_POST['debug']);

foreach ($values as $key => $val) {
$id = substr($val,8);
if(is_numeric($id)){
echo 'update id: '.$id.' set img_place = '.$key.'<br />';
}
Avatar billede spectrenectar Nybegynder
08. december 2008 - 00:08 #2
Noget i stil med:

1. sæt img_place lig 0 for den der skal flyttes.
2. hvis du flytter til højre da sænk alle som er større end gamle placering og mindre end eller lig nye placering med 1. Hvis du flytter til venstre da læg en til ved højere eller lig nye og mindre end gammel.
3 sæt img_place lig den nye placering hvor img_place lig 0;

taget fra et af mine egne scripts der gerne skulle virke ;)