Avatar billede nirmal Nybegynder
07. december 2008 - 18:18 Der er 5 kommentarer

Kan RAW filer overføres til MP3 spiller?

Ved længerevarende rejser har jeg brugt min Creative Zen MP3 afspiller til at gemme foto og korte vidio klip fra kamera på når hukommelseskortet var fyldt.Det har fungeret udemærket.
Men jeg overvejer nu at købe et camera der kan optage i RAW.
Kan jeg stadig tømme over i MP3en? og uden kvalitetstab?
Når jeg er hjemme igen overfører jeg til Photoshop elements 6.
Venlig hilsen
nirmal
Avatar billede olebole Juniormester
07. december 2008 - 19:00 #1
<ole>

Det kommer vel an på, hvordan du bruger afspilleren. Hvis du bare bruger den som et eksternt lagermedie, er der ikke noget i vejen for fremgangsmåden ... altså, hvis filerne bliver gemt som raw-filer på afspilleren

/mvh
</bole>
Avatar billede nirmal Nybegynder
07. december 2008 - 23:21 #2
hej ole!tak for svar. ja jeg skal bare bruge den til et lagermedie til jeg kan overføre til pc når jeg er hjemme igen."hvis filerne bliver gemt som RAW-filer", siger du. Hvordan sikrer jeg mig de gør det? Er det bare på samme måde som når jeg nu overfører i JPEG fra nuværende kamera? Altså, hvis kan man gemme JPEG filer på et medie, så kan man også gemme RAW filer?
mvh
nirmal
Avatar billede nirmal Nybegynder
09. december 2008 - 13:58 #3
Hej Ole!Det er første gang jeg har haft et spørgsmål på "Eksperten", jeg skulle måske ikke have skrevet på "Svar" da jeg skrev til dig? Giver jeg dig point ved bare at trykke på"Accepter"?Det prøver jeg.
mvh
nirmal
Avatar billede nirmal Nybegynder
09. december 2008 - 14:06 #4
Hej Ole!Detvirkede ikke! Du må vist lige fortælle mig hvordan systemet med point fungerer?
mvh nirmal
Avatar billede justrace Novice
15. januar 2009 - 01:14 #5
Det er fordi ole ikke har lagt et svar. Når han en gang får det gjort skal du kun markere hans navn og så klikke Accepter svar.