Avatar billede brianjensen Nybegynder
29. juni 2001 - 09:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ASDL Dialin

Kan man koble på en asdl router og få adgang til sine drev og printer ligesom med isdn.

vi har en ISDN ruoter der bliver brugt til dialin
for hjemmearbejde.

kan det laves med asdl.?????
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2001 - 09:05 #1
Ja det burde det kunne, bortset fra at du ikke behøver dailin, når adsl er allways on
Avatar billede orca Nybegynder
29. juni 2001 - 09:09 #2
Det er faktisk endnu lettere med ADSL for som james_t_dk siger så er man always on. Du skal bare skaffe dig en Hub eller Switch (switch er bedst men er lidt dyrere). Til denne Hub/Switch skal du så bare koble ADSL routeren samt alle computere du vil have på netværket til. Du skal bruge standard RH45 Ethernet kabler til det.

Mvh Mark

www.fotx.net/orca
Avatar billede brianjensen Nybegynder
29. juni 2001 - 10:09 #3
Det er ikke en internet forbindelse jeg vil dele.
det er så vi kan være hjemme og arbejde på vores
navision server/fil og print server som står i firmaet.

Vil det sige at det skal være over internettet??
så kan alle komme ind på vores firma net.???
Er det sikkert nok ? med isdn laver vi callback for at få bare lidt sikkerhed.
Avatar billede orca Nybegynder
29. juni 2001 - 12:10 #4
medmindre du har et ret så langt kabel så kan jeg ikke se hvordan du ellers vil koble på deres router uden at bruge internettet...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
29. juni 2001 - 14:05 #5
VPN, fra microsoft, hedder det..

Sikker og sikker, altså en hacker kan vel hacke det.. Men han kan jo også hacker, dit firmas internet linie, så... ja...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
29. juni 2001 - 14:05 #6
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2001 - 15:06 #7
Adsl uden at være på internettet, det bliver nok svært!  ;-)

Hvis det ikke er sikkert nok med dial in, så bliver det det heller ikke med adsl.
Avatar billede dar Nybegynder
29. juni 2001 - 16:41 #8
Jeg tror ikke at du kan få ADSL modemmet til at acceptere ingående opkald da det ikke er et normalt modem. Hvis du skal rode med dialin med adsl skal du nok have fat i noget udstyr der koster MANGE penge...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
29. juni 2001 - 16:48 #9
Du kan gøre det på en anden måde..

Nemmeligt invistere i lidt udstyr... Aner ikke hvad det koster...

leje et kobberpar, af tdk, merner, at havde hørt, det er 300 om måneden... disse kobberpar, kan du så bare lave gå ned i firmaet..

Du stiller så to routere op, som kan snakke sammen.

Det er blandt andet sådan adsl virker... hehe... Blot blive eks WOL ikke din udbyder, men dit firma gør... Så nu har du altså mulighed, for at bruge firmaets Internet, og server, og andet udstyr.

Denne forbindelsen, kører ca. med 2 mbit.. Ved ikke om det kan kommer til at kører hurtigere, måske hvis både firmaet, og du bor tæt på den samme central.
Avatar billede orca Nybegynder
29. juni 2001 - 17:05 #10
dalbjerg -> Det kører jo ikke med 2Mbit med mindre at hans firma har en forbindelse til 2Mbit. Altså vil dit internet kunne få en hastighed ligesom dit firmas, men sikkert lidt dårligere da du derved vil være endnu et \"knæk\" væk fra centralen. Desuden tror jeg det koster meget mere end 300kr. pr måned...

Mvh Mark

www.fotx.net/orca
Avatar billede brianjensen Nybegynder
06. juli 2001 - 10:49 #11
Det er vpn jeg skal have fat i

Tak for svarne
    Brian Jensen