Avatar billede sille172 Nybegynder
06. december 2008 - 12:35 Der er 9 kommentarer

hvor kan vi ikke spille gta 4 på pc?

vi har lige købt GTA IV til pc, men får hele tiden fejlen "GTA IV error DD3D50" og slår man feljen op betyder det "Directx 9 video card required" hvad menes der med det og hvorfor kan vi ikke spille det?

vi har følgende installeret
windows xp pro
service pack 3
intel(R) Pentium(R) 4 cpu 3,00 GHz
1,00 GB ram
ATI radeom graphics processor AGP(0,4150)
256 MB ATI radeon 9600/9550/X1050 series

det kan da ikke være rigtigt at man skal købe en ny pc bare for at spille spillet eller hva? ifølge deres rekommandering skal man op i nogle bestemte grafikkort for at kunne spille GTA IV. vi håber der er nogen som kan hjælpe os da det er brand ærgeligt at ligge inde med et helt nyt spil og så ikke kunne spille det. på forhånd tak
Avatar billede Jensen DK Novice
06. december 2008 - 12:56 #1
Avatar billede Jensen DK Novice
06. december 2008 - 12:57 #2
Det er også muligt at grafikkortet ikke er godt nok.
Avatar billede sille172 Nybegynder
06. december 2008 - 13:07 #3
vi har installeret directx 9,0c og har prøvet at hente andre directx men så siger pc´en at den har en nyere version installeret
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. december 2008 - 20:05 #4
Det behøves ikke at være dit kort der er noget galt med,men simpelthen spillet de har sendt på gaden..Det er propet med fejl i sådan en grad at de burde skamme sig hos Rockstar..http://pc.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=75156&newsletter=true
Avatar billede sille172 Nybegynder
06. december 2008 - 20:55 #5
ok men hvad så?? bliver der lavet någet som man skal download når de finder ud af fejlen eller hva??
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2008 - 21:01 #6
Ja der kommer sikkert en patch eller 5...
Avatar billede djmaster Nybegynder
06. december 2008 - 21:14 #7
Hvis du engang får startet spillet op, skal du nok ikke regne med at det bliver spilbart med det grafikkort. Du bliver nok nød til at købe en ny pc.

Jeg får ca. 20-30 fps ved en opløsning på 800x600 (12-15 ved 1280x800)
alle detaljer i minimum.
Og jeg har en bærbar med:
1.6 ghz core 2 duo
256 mb geforce 8600M GT
2 gb ram

Bliver måske bedre med en opdatering, men tror aldrig det bliver spilbart for dig desværre
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. december 2008 - 23:29 #8
Lav fps er en del af problemet de 30 er ikke unormalt selv med high end gaming maskiner..
Vil dog give djmaster ret at det ikke sikkert din maskine vil køre det sille172.Hvis du vil spille nyere spil,skal der nok investeres i en ny maskine..
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 20:27 #9
Check den her side den har hjælp til det meste om GTA ->
http://www.gtaforums.com/index.php?s=15455c22bb93b1434e8cf29cf8be0a77&showforum=240

Der skulle være en opdateret driver til både ATI og NVIDIA et sted der osse og links til GTA4 patchen :P