Avatar billede fusentasten Nybegynder
05. december 2008 - 18:14 Der er 5 kommentarer

Installere MacOS igen efter mislykket Bootcamp installation

Hej
Min bootcamp installation gik helt galt. Hele min harddisk er formateret til NTFS, og jeg kan hverken det ene eller det andet med min iMac.
Når jeg prøver at geninstallere MacOS, så kan jeg kun komme til skærmbilledet med "Vælg modtagedisk - HVor vil du installere Mac OS X?". Men vinduet er helt blankt.

I topmenuen har jeg adgang til Diskværktøj og Terminal, men jeg kan ikke rigtigt finde ud at, hvad man kan gøre, for at jeg kan gensinstallere MacOS. Jeg har Time Machine, men jeg tror ikke, jeg har taget backup af mine systemfiler. Men den bliver nok rar, når og hvis jeg får Mac'en op at køre igen...
Avatar billede egonspock Seniormester
05. december 2008 - 18:23 #1
Du skal bruge Diskværktøj og reformatere din harddisk i Mac OS - udvidet (journaled). Først derefter kan du installere OS X.
Avatar billede fusentasten Nybegynder
05. december 2008 - 18:34 #2
Mja, men alle mine valgmuligheder er "ghostede" i diskværktøj.

Det eneste, jeg kan vælge er, at oprette RAID (som den også fejler ved når man prøver)

Men der er flere muligheder under "RAID", som jeg ikke har prøvet.

Enhedsformat skal nok være Mac OS - udvidet (journaled)

Men hvad med "RAID-type"?
- Spelet RAID-sæt
- Striped RAID-sæt
- Sammenkædet disksæt ?

Under "Førstehjælp", "Slet" og "Partitoner" kan jeg intet foretage mig...
Avatar billede fusentasten Nybegynder
05. december 2008 - 23:31 #3
Nå, det ser ud til, at min Timemachine kan få den til live. Det finder jeg ud af om 22 timer og 15 minutter :-)

Tak for forsøget i hvert fald
Avatar billede egonspock Seniormester
05. december 2008 - 23:47 #4
Fair, men stort tillykke med det og tak for oplysningen til en anden gang!
Avatar billede egonspock Seniormester
06. december 2008 - 02:12 #5
he, du skal også lige have den her med: http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/1183.html
;-)