Avatar billede kizz Nybegynder
05. december 2008 - 16:48 Der er 11 kommentarer

strømforsyning larmer

Har købt dette kabinet http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2118651&lokation= og strømforsyningen larmer som et ondt ord,er der nogen der har forslag til en ny blæser eller ny strømforsyning,som er meget støjsvag ?
Avatar billede Beach Mester
05. december 2008 - 19:34 #1
Det kan mange gange betale sig at overdrive mht. PSUén (strømforsyningen) da en PSU (Power Supply Unit) i god kvalitet, på 50% belastning, stort set er lydløs-
Men det koster jo så i den anden ende, og det er i kroner jeg her tænker:-(

Et forslag til en HighEnd PSU der kunne komme på tale--->
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=434353

Selv om du måske Max kommer til at hive 400W ud af den, og den kan levere 1000W, så er der ud over belastningen på 40% (=lav varmeudvikling) også den bonus at den kan følge med hvis du udvider dit setup med nogle af de store grafikkort-løsninger mm. Så det er også noget du kan bruge ud i fremtiden.

Fandt lige en test af den på dansk--->
http://www.tweakup.dk/article/1547/dk/

//Beach
Avatar billede kizz Nybegynder
05. december 2008 - 20:50 #2
den ser nu fin ud,menden er alt for dyr,jeg skal min bruge 480 watt og tænker på en der koster max 500 kr :-)
Avatar billede Beach Mester
06. december 2008 - 04:30 #3
Søger, men pris=kvalitet=mindre støj. Så du skal ikke forvente mirakler hvis ikke du vil betale ved kasse 1.
Er du til en loddekolbe og tør du udskifte dele i PSU?

//Beach
Avatar billede kizz Nybegynder
08. december 2008 - 18:24 #4
jamen er det ikke bare et 3 polet stik der sidder på en blæser...
Avatar billede Beach Mester
08. december 2008 - 19:02 #5
Jo, de fleste gange er det. Men nogle gange skal der en kolbe på.
Står der nogle steder hvilken PSU der sidder i maskinen?

//Beach
Avatar billede kizz Nybegynder
10. december 2008 - 14:24 #6
tror den hedder Ace
Avatar billede Beach Mester
11. december 2008 - 04:09 #7
Skal bruge lidt mere.... Står der ikke noget på din faktura/følgeseddel?

//Beach
Avatar billede kizz Nybegynder
11. december 2008 - 12:56 #8
Det stod i mit link,men her er det http://www.ulsdistribution.com/ace/www/psu.htm
Avatar billede Beach Mester
02. januar 2009 - 05:22 #9
Ikke nok... Men åben maskinen, skru PSU ud og se hvad det er:-)

//Beach
Avatar billede kizz Nybegynder
03. januar 2009 - 10:42 #10
Jeg ved virkelig ikke hvad du mener det er jeg skal gøre,min blæser i strømforsyningen larmer og jeg efterlyser en ny støjsvag model eller støjsvag strømforsyning,som skrevet i overskriften,jeg har ikke tænkt mig at skille det hele ad m.m jeg har en ny blæser der skal sættes i,så hvis du har nogle forslag til det jeg spørger om,vil jeg sætte pris på det....
Avatar billede Beach Mester
04. januar 2009 - 02:52 #11
Jeg kan nu ikke helt følge dig.... Du forventer en hel masse, men vil ikke betale for det. Godt, så kommer jeg med forslag om at du kan forsøge at udskifte blæseren, men nu vil du ikke skille din computer ad for at udføre denne operation.

Hvad forventer du så... Mirakler?

Du skriver også at du har "en ny blæser der skal sættes i" men den kommer jo ikke ind i maskinen af sig selv, du bliver derfor nød til at skille din maskine lidt ad for at komme til hvor du vil indsætte denne.

Hvad er det for en blæser du har, hvordan og hvor vil du udskifte den?

---

Du får ikke en støjsvag PSU uden at følge den parole jeg har skrevet tidligere, nemlig at indsætte en model med så meget overpower i forhold til dit forbrug, at der næsten ikke er brug for at aktivere den blæserkøler der sidder i den fleste modeller.

Jeg har selv valgt at gå helt andre veje med en vandkølet PSU, men kan læse mellem linjerne at det nok er lidt for stor en mundfuld for dig lige nu:-)

Du kan også prøve lykken og forsøge dig med en "billig" model ala den her--->
http://www.tweakup.dk/article/1541/dk/

Men jeg tvivler på at du får ret meget mindre støj i forhold til det du har nu. Trækker du en nitte på sådan et køb så har du allerede brugt 4-500,- dask som kunne være lagt til en ordentlig PSU som kan bruges i mange år fremover.

En sidste mulighed er PSUér helt uden blæsere. Men igen så er der problemer med de billige modeller. De brummer og er ikke til at være i stue med i længere tid.
De dyre modeller er OK og fri for brum, men her er vi oppe i et budget der overstigere en stor kraftig konvertionel PSU.

Så du må vælge enten pest eller kolera, det er stadig ikke miraklernes tid. Den der ikke vil yde, kan heller ikke komme til at nyde. Fingerne ud og fat en skruetrækker eller lev med dit problem *S*

//B

PS: Godt nytår:-)