Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
05. december 2008 - 14:40 Der er 6 kommentarer

tutorial til MySQL med .net og C#

hey,

Jeg skal til og igang med MYSQL databaser med .net og c#, og her kunne jeg rigtig godt tænke mig hvis der var nogen herinde der vidste hvor der ligger nogle rigtig gode tuts der starter helt fra bunden... Helst på dansk, men engelsk går selvfølgelig også
Avatar billede jokkejensen Novice
05. december 2008 - 14:46 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2008 - 14:53 #2
Du boer kunne bruge enhver tutorial til brug af databaser i .NET og C#.

Alle databaser bruger samme grundliggende struktur.

Med SQLServer hedder klasserne SqlXxxx, med Oracle hedder klasserne OracleXxxx og med
MySQL hedder klasserne MySqlXxxx.

Saa find en god database tutorial, erstat klasserne med MySqlXxxx klasser og proev og
se om det virker. Det vil det normalt goere.

Naar du kommer lidt videre, saa vil du finde nogle smaa nuance forskelle, saasom at
parameters hedder ?xxx og ikke @xxx, men det det er ikke et stort problem.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2008 - 14:53 #3
Du boer bruge MySQL Connector for .NET - ikke ODBC.
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
05. december 2008 - 15:55 #4
ok - takker... skyldes det at ODBC er den gamle 1.1 og MySQL connector er 2.0?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2008 - 16:35 #5
Du kan stadig bruge ODBC med nyere .NET versioner, men:

en managed provider boer give bedre performance og (hvad jeg mener er vigtigt) langt
bedre fejlmeddelser
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 04:13 #6
mandenmedplanen    ?