Avatar billede inuka Nybegynder
05. december 2008 - 11:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Redigere Flash

Jeg er ikke en ørn til Flash, men jeg har "arvet" en Flashfilm, hvor jeg skal prøve, at udvide antallet af sekvenser.
Hvordan gør jeg det nemmest?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2008 - 11:57 #1
Har du flashfilmen i .fla-format? Har du et Flash-program?

  // Steeven
Avatar billede stone Forsker
05. december 2008 - 13:21 #2
Hvis den kun er i *.swf format kan den decompileres til *.fla, du behøver så et flash program som kan håndtere *.fla filer og den vej redigere....

Decompilere *.swf:

http://www.decompiler-swf.com/
Avatar billede inuka Nybegynder
07. december 2008 - 09:01 #3
Ja, jeg har Flash og kan godt åbne filmen og redigere.
Avatar billede stone Forsker
07. december 2008 - 09:52 #4
inuka...hvis du kan åbne filmen og redigere, så forstår jeg ikke dit indlæg?

Det er svært for os at lave en step by step på hvordan du arbejder videre med din flashfilm, eftersom der findes et utal af værktøjer....

Når jeg laver en flash så starter jeg med en "drejebog" hvor forløbet er beskrevet med diverse tidslinier....

Det som jeg heller ikke ved er om filmen er script baseret...
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2008 - 11:36 #5
Her er nogle rigtig gode korte, små tutorials:
http://www.jweber.dk/flashtutorials.php

God fornøjelse.

  // Steeven
Avatar billede inuka Nybegynder
08. december 2008 - 11:48 #6
Jeg skal lave seks sekvenser istedet for de 2 eksisterende.
Animationen skal være den samme, som de eksisterende.
Det ville være nemt, hvis jeg bare kunne oprette nogle nye lag og copy/paste de eksisterende frames. Jeg kunne derefter skifte grafik i de nye lag.
Problemet er at tidsrammen for hvornår, lagene kører, følger jo med i en copy/paste.

Den er sat til at køre, når man starter siden. Hvis det er det du mener med scriptbaseret.
Avatar billede stone Forsker
08. december 2008 - 14:57 #7
Det jeg mener med script baseret er at man bruger java til at udvide de funktioner en flash skal have...
Avatar billede inuka Nybegynder
09. december 2008 - 11:10 #8
Du mener javascript?
Avatar billede inuka Nybegynder
11. december 2008 - 16:30 #9
Kan man linke flash film til hinanden, f.eks ved hjælp af et script? Så kunne jeg gemme filmen i 4 versioner og give den enkelte individuel grafik m.v.
Avatar billede stone Forsker
11. december 2008 - 18:33 #10
hmm det ved jeg faktisk ikke, men mon ikke en url gør det samme.

f.eks når den ene film er færdig så starter den anden som ligger på samme server mappe.
Avatar billede inuka Nybegynder
13. december 2008 - 10:36 #11
Det var det jeg tænkte.

Hvordan laver man url'en i Flash?
Avatar billede stone Forsker
13. december 2008 - 12:29 #12
Svært at sige da jeg bruger swish og swiwmax...

Men i den så opretter du et object og i action vælger du url "on press" og går til action igen og vælger url - nu kan du skrive din url adr...

Når så folk trykker på den knap så sendes de hen til næste flash... det kan også automatiseret ved at lave en entry(url) i "the end" når den når et bestemt sted i tidslinien går den automatisk til næste film.
Avatar billede inuka Nybegynder
15. december 2008 - 13:35 #13
Jeg kunne måske også lave det som 4 forskellige scener, der spiller efter hinanden?
Avatar billede inuka Nybegynder
17. december 2008 - 08:56 #14
Nu har jeg gravet lidt i tidligere spørgsmål/svar vedr. preload og skift af scene.
Jeg har prøvet nogle af de scripts der findes i Ekspertens svar. Funktionen er der, men med fejl i scriptet. Er der nogen der kender til et script der IKKE giver fejlmelding?
Avatar billede inuka Nybegynder
19. december 2008 - 09:03 #15
Nå, nu har jeg fået dem linket sammen ved hjælp af dette script:

loadMovieNum("2.swf", 1);

Jeg har dermed et nyt spørgsmål, men opretter det for sig.

Stone, du har forsøgt, at lede mig på sporet, så jeg vil godt give dig point.
Avatar billede stone Forsker
19. december 2008 - 13:30 #16
Her er svar....