Avatar billede jhwh Nybegynder
04. december 2008 - 21:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny forside?

[Jeg ved ikke om dette er den rette kategori]

Vi har i vores firma et stykke tid været temmelig trætte af vores hjemmeside, derfor vil jeg gerne - indtil vi får lavet en ny - blot have en forside med kontaktoplysninger.
Jeg har nu lavet en sådan i photoshop, og skal nu ligge den op.
Vi her i123.dk som webhotel, og har adgang til at ligge ting op  via ftp.
Når jeg logger på kan jeg se det nuværende site, men jeg bliver bare forvirret...
Mit spørgsmål er: Skal jeg konverter min nye forside til et html dokument, og hvordan gør jeg det?
Og hvordan ligger jeg derefter siden op , således at den "overskriver" den gamle side?
Jeg vil være meget taknemmelig for al hjælp jeg kan få.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
04. december 2008 - 21:50 #1
Du kan et sted i photoshop vælge at fit billede skal gemmes som HTML. Og så kald den index.html (Hedder den gamle nok også, og så bare overskriv den)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
04. december 2008 - 21:50 #2
Du skal have lavet dit billede om til HTML. Dette kan gøres på flere måder. Den simpleste er nok, at gemme filen som et billede, og derefter tilføje billedet til HTML-filen på samme måde, som man fx ville tilføje et billede til et Word-dokument.

Når du så skal lægge HTML-filen op, så skal du sandsynligvis lede efter en fil, der hedder default.html eller index.html, som du så skal erstatte med din egen HTML-fil.
Avatar billede jhwh Nybegynder
04. december 2008 - 22:57 #3
Tak for hjælpen. Det lykkedes.

Jeg gemte som gif inkl html i photoshop. Og overskrev den gamle "images" mappe og det samme med "index" html.

Tak for de hurtige og kompetente svar.
Avatar billede jhwh Nybegynder
04. december 2008 - 22:59 #4
p.s. jeg giver mcgoat 90 pt og mstorgaard 30 pt.

vil i poste som svar så jeg kan tildele points?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
05. december 2008 - 01:04 #5
Svar