Avatar billede shadowman87 Nybegynder
04. december 2008 - 11:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

IIS og Apache under samme tag

Hej Alle..

Jeg har lidt af et problem nu som jeg søger lidt hjælp til.
Mit problem er at jeg gerne vil køre IIS og Apache på samme tid, begge på port 80.. hvordan kan det komme til at lade sig gøre ??

Jeg har alle muligheder for at kunne få det til at virke.

Mit setup er som følger..

Fast IP adresse fra TDC
Checkpoint Firewall
Min "server"

Min server er pt. opsat med Windows XP pro. og på den køre jeg WmWare til at simulere en Windows 2003 Server.

Jeg havde i tankerne at køre 2 "maskiner", en med IIS og en med Apache, men hvordan får jeg lige det til at virke med DNS og det ?? jeg har naturligvis 2 domæner, så et domæne til hver server, men de bliver jo begge peget til min ene faste ip adresse.

Er der nogen som har en løsning på min problem stilling ??

Jeg er villig til at lave om på mit setup hvis det fx kan gøres mere enkelt.

Mvh.

Thomas.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. december 2008 - 15:16 #1
To apps kan ikke lytte paa samme port paa samme maskine. En normal firewall vil
kun forwarde en adresse og port til en enkelt adresse og port.

Men hvis du lader din Apache saette sig paa port 80. Saa kan den proxy'e det domain
der skal til IIS videre til en anden port.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 04:45 #2
OK ?