Avatar billede sehested Nybegynder
03. december 2008 - 21:03 Der er 1 kommentar

Langsom DELL XPS M1530

Kære Eksperter

Købte for ½ år siden ovenstående laptop. Er egentlig rigtig glad for den, men synes at den er påfaldende langsom. Også det i forhold til min hustru's Dell LAptop med Celeron processor.
Min har trods alt Core2 DUO, 2Gb Ram.

Iøvrigt:
Vista Home
Avast virus
Windows firewall

Jeg har bl.a. bemærket det ved afspilning af DVD film. Her hakker den efter kort tid i filmen, og jeg må opgive at bruge den. Celeron'en klarer filmene uden problemer. Dette gør iøvrigt også min gamle Athlon 1000MHz.

Der er også flere andre punkter, hvor jeg ikke synes at den er så hurtig, som jeg trods alt ville forvente.

Har prøvet at opdatere drivere fra DELL.

Har brug for nogle ekspertråd. Ved ikke hvad jeg skal gribe i.
Reinstallation / formattering?
Virus?

Håber på et hurtigt svar.

Tak for hjælpen.
Avatar billede jtt Nybegynder
04. december 2008 - 10:25 #1
JEg mener det vil forsøget værd, at lave en "recovery" på den.  På Dell er det reimelig nemt, jeg mener det er F10 man skal holde trykket nede under opstart. Ellers kan det læses i brugervejledningen. MEN!!!!!!!! bemærk at alle data går tabt, så det du måtte have liggende, som du ønsker at gemme - det skal du lave en backup af.