Avatar billede Slettet bruger
02. december 2008 - 18:06 Der er 7 kommentarer

Brother DCP-115C - dårlig kvalitet.

Hej alle.
Jeg har en printer (Brother DCP-115C) som jeg lige har købt nye blækpatroner i alle fire farver, uoriginale.
Der er en dårlig kvalitet på udskrifterne og farverne er blevet renset i printeren. Skyldes den dårlige kvalitet printerpatronerne  eller noget andet?
Avatar billede peet-49 Novice
02. december 2008 - 18:09 #1
Hvah hedder patronerne?
Avatar billede peet-49 Novice
02. december 2008 - 18:10 #2
Hvah=hvad
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2008 - 08:22 #3
Det er jo altid svært at gætte på, hvad det kan skyldes - men hvis det eneste der er skiftet, siden det sidst virkede uden problemer, er det da åbenlyst at skyde på de ny patroner.

Jeg er ikke så bekendt med Brother - men de fleste pritnere har mulighed for at lave forskellige kalibreringer - d.v.s. printe nogle sider med forskellige former for grafik, som enten automatisk (sensor i printeren) eller manuelt (du taster ind i printeren) kan returneres til printeren, for det bedste printresultat.

Men her skal du nok konsultere din manual, for at finde ud af hvordan du lettest kalibererer den.

Min egen erfaring med uoriginale patroner er blandede... - nogle fungerer rimelig OK, andre "tapløber" og sviner papiret, hvis de ikke bruges ofte. Som regel tager jeg derfor konsekvensen og bruger originale.
Avatar billede peet-49 Novice
03. december 2008 - 08:43 #4
Jeg har kørt med G&G eller Cores patroner på min 115, der er ingen forskel på printenes kvalitet, jeg har brugt dem i 3 år.
Avatar billede batterystore Nybegynder
03. april 2009 - 16:34 #5
Køb dine Brother blækpatroner http://www.batterystore.dk/product.asp?product=11848
Vi bruger dem selv til vores fax.
Avatar billede peet-49 Novice
03. april 2009 - 17:09 #6
Her er de originale billigere end ovenstående uoriginale. http://ph-computer.dk//index.php?cPath=54&osCsid=8cd4118fed88bdcc5cfc92fe758c5b94
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2010 - 18:35 #7
Hvorfor kommenterer du ikke på det hjælperne skriver?