Avatar billede mr-nox Nybegynder
02. december 2008 - 16:49 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Mikrofon Problemer

hej.... min computer er blevet formateret og nu synes min computer ik at den vil modtage lyden....
Den vil godt registere min mic men ik lyden, vis man skruger helt op for den inde i indstillinger laver den bare støj.
Hva ska jeg gøre?

PS: har vista 64bit
Avatar billede karstenk Nybegynder
02. december 2008 - 18:53 #1
Hvilket lydkort har du?

Jeg har selv haft samme problem, det var dog pga. mit Creative X-fi lydkort, der var indstilt forkert.
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2008 - 19:55 #2
Har du installeret alle bundkort driverne ?
Er dit Windows fuldt opdateret via windows update?
Har du opdateret lydkort driveren ?
Avatar billede jesperpress Nybegynder
02. december 2008 - 23:54 #3
Hvilken lydenhed har du sat som aktiv i Kontrolpanel-Egenskaber for lyd-Lydenhed ?
Mange komputere har flere lydenheder og der er kun 1 der kan være aktiv.
F. eks. : "C-Media Wave Device" på bundkortet.
          "ATI HD Adio rear output" på grafikkortet.
På en anden er der tre at vælge mellem:
"Realtek HD Audio output" "ATI HD Audio rear output" "NVIDIA HDMI Audio Wave"
Ingen af de to komputere har PCI-lydkort.
Avatar billede mr-nox Nybegynder
03. december 2008 - 19:04 #4
Ved ik hva lydkort jeg har (det har virket før)
Det er det jeg er tivil om haverslev jeg ved ikk om der ska være lydkort driver.

jedperprees der blev godt nok blank det må jeg sige er slet ik den store computerhaj.. så lidt mere enklet
Avatar billede haverslev Novice
03. december 2008 - 19:29 #5
For at starte fra begyndelsen.
1. Når man formatere sin pc, så sletter man samtidig div. drivere der
  er installeret.Der er drivere til chipset, grafik,lyd, lan, trådløs,camera,
  kortlæser osv.... alt hvad der er installeret af hardware bruge driver.
2. Når man har installeret windows, så er det normalt at man efterfølgende installere
  div. bundkort drivere - her tænkes på chipset, grafikkort, lydkort, netværk (både
  kabel og trådløst) osv osv ... der er normalt en cd med de drivere - Men har man
  ikke den cd, så skal man på pc producentens hjemmeside og download disse drivere
Avatar billede mr-nox Nybegynder
03. december 2008 - 20:01 #6
jeg har installeret drivere til gfx osv. men har ikk dl noget til lydkort. det er det jeg er i tvivl om, om der ska installeres nogle drivere?
Avatar billede mr-nox Nybegynder
03. december 2008 - 20:01 #7
DL=download hehe
Avatar billede haverslev Novice
03. december 2008 - 20:03 #8
jo lydkort bruger også driver, kan dog være en del af chipsettet
Hvad hedder din pc ? - model og navn
Avatar billede mr-nox Nybegynder
04. december 2008 - 18:34 #9
min pc er hjemme bygget
Avatar billede haverslev Novice
04. december 2008 - 20:11 #10
Så har du sikkert en bundkort cd, hvor alle driverne er på. Husk at installere chipsettet, da on-board lydkortet kan være en del af dette.
Hvis ikke du har en bundkort cd, så skal du på bundkort producentens hjemmeside og hente div. drivere
Hvis det f.eks er et pci lydkort, så skal du hente driverne på producentens hjemmeside
f.eks Creative:  http://dk.europe.creative.com/support/downloads/

hvis ikke du kender dit lydkort, så hent Everest Home og installere / start det op og klik på Multiemedie og klik på windows lyd eller pci/pnp audio og se hvad de lydkort
hedder og hent driverne fra navnet`s hjemmeside
http://www.filehippo.com/download_everest_home/
Avatar billede jesperpress Nybegynder
08. december 2008 - 18:22 #11
Mikrofon-indgangen aktiverer du i kontrolpanelet under højtaler-symbolet "LYD"
Vælg faneblad "optagelse" klik på "mikrofon" og derefter på "egenskaber".
Nederst på næste side skal enheden stå som "aktiv".
Øverst på siden klikker du på mikrofon-symbolet og på egenskaber.
Vælg fanen "niveauer" og indstil "lydniveau" og "forstærkning"
Men sæt først en lyd-CD i drevet og se om mediaplayeren kan afspille den.
Avatar billede mr-nox Nybegynder
10. december 2008 - 21:25 #12
ved ik hvad jeg ska DL er nogle der er flike at poste et link

High Definition Audio Controller [NoDB]    PCI
Avatar billede haverslev Novice
11. december 2008 - 08:11 #13
Jamen, du skal lige skrive hvad dit lydkort hedder osv., eller du kan selv hente driveren ved at se hvad det hedder via Everest

Du svarer jo ikke på de ting vi skriver, eller hvad du har gjort - se hvad jeg skrev
04/12-2008 20:11:14 - det er jo ikke nemt at hjælpe med de få oplysninger du giver
Avatar billede mr-nox Nybegynder
11. december 2008 - 20:39 #14
alt hvad der står er:High Definition Audio Controller [NoDB]
Avatar billede mr-nox Nybegynder
11. december 2008 - 20:41 #15
jamen alt hva everest siger under PCI/PnP er: Enheds Beskrivelse    Type
High Definition Audio Controller [NoDB]    PCI
Avatar billede haverslev Novice
12. december 2008 - 20:24 #16
Hvad hedder dit bundkort og har du en cd til det eller?
Avatar billede mr-nox Nybegynder
13. december 2008 - 20:10 #17
jeg har fået løst problemet, men smid et svar haverslev
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. december 2008 - 20:27 #18
Vi vil gerne vide hvad løsningen var, så vi evt. kan henvise til dette spørgsmål næste gang der er en med samme problem...
Avatar billede haverslev Novice
13. december 2008 - 20:30 #19
Havde du ikke fået installeret chipset driverne, som tidligere skrevet eller ?
Avatar billede mr-nox Nybegynder
13. december 2008 - 20:38 #20
lige nøjagtig