Avatar billede cybermike Nybegynder
15. december 1999 - 08:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

RemoteLinux er sløv

Min linux kører på en P100Mhz, jeg har lige installeret den fra Redhat v1.0, når jeg så kører en telnet el. en ftp til den (fra en windows98 pc), så går der cirka 5 minutter før der kommer en prompt. Http, ping virker med det sammet.
Jeg tror det er en eller anden indstilling der skal ændre, men hvilken?
Avatar billede lbhansen Nybegynder
15. december 1999 - 10:17 #1
Jeg går ud fra at du har installeret dns i linux. prøv at tilgå din maskine gennem maskinens navn. Prøv at telnet til den med dens ip istedet. Problemet er at linux vedligeholder en række af de mest kendte dns´er og prøver på at spørge dem efter det domæne du søger på. Hvis dit netværk ikke er på nettet vil disse forespørgsler timeout, og det tager lang tid.
Avatar billede cybermike Nybegynder
15. december 1999 - 15:03 #2
Det er fra Windows 98 jeg kalder, jeg har endu ikke pillet i indstillingerne til DNS, serveren så formodentlig skulle den ikke være aktiv endu. Jeg telnet skam allerede med den IP adresse og HTTP virker udemærket!
Avatar billede lbhansen Nybegynder
16. december 1999 - 08:29 #3
Det var desværre det eneste løsningsforslag kunne komme på.
Jeg har aldrig hørt om så lang ventetid når man tilgår en ip-adresse
til en linux-box i et hjemmenetværk

HELD OG LYKKE!
Avatar billede kfr Nybegynder
17. december 1999 - 12:38 #4
Når du telnetter til en Linux maskine, forsøger den at lave reverse DNS lookup, så den kan logge hvor du kommer fra.

Hvis du ikke bruger DNS, skal der ikke stå noget i /etc/resolv.conf - til gengæld vil jeg anbefale at du sætter dine maskiner ind i /etc/hosts
Avatar billede cybermike Nybegynder
17. december 1999 - 14:49 #5
kfr>>Okay, det kan være, den vej rundt har jeg ikke tænkt på det. Det vil altså sige at serveren skal kunne finde mig v.h.a. dns eller hosts conf. For på den måde at finde navnet på client computeren?
Jeg prøver, hvis det virker får du dine points på mandag!
Avatar billede cybermike Nybegynder
20. december 1999 - 08:17 #6
Tjaa, nu har jeg besluttet at leve med det. Jeg start telnet, så går jeg ud i køkkenet og smører mig en mad, når jeg så kommer tilbage, så er den klar!
Avatar billede lrj Nybegynder
29. december 1999 - 13:02 #7
Jeg havde tilsvarende problem med min linuxbox, hvis jeg ikke var online, så den kunne lave et dns opslag på min maskine.

Har fået det fixet så min win maskine står i /etc/hosts og /etc/resolv.conf har den rigtige rækkefølge på de steder der skal søges.

Så det KAN lade sig gøre :)
Avatar billede beaviz Nybegynder
27. januar 2000 - 08:53 #8
Fjern linierne der begynder med "nameserver" fra /etc/resolv.conf - det ødelægger dns lookups, men til gengæld reagerer den prompte på connects..