Avatar billede dj_yonnaz Nybegynder
28. juni 2001 - 23:05 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Startdisketter

Hejsa! Jeg har siddet snart 2 timer og lavet startdisketter
til windows 2000. Og hver gang har der været fejl på én af
dem. Er der nogen der har en løsning? SKAL man abselut lave
alle 4 selvom det kun er én der skal laves om??? Mvh Peter
Avatar billede dj_yonnaz Nybegynder
28. juni 2001 - 23:07 #1
Er der evt. nogen der ved om jeg kan installere windows 2000 fra dos på en anden måde, uden startdisketter? (Cd\'en er ikke bootable pga. det er MSDN version)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juni 2001 - 23:09 #2
I din bios sætter du pc til at starte på cd og booter, cd-rom til win2k skal sidde i når du starter, så går resten af sig selv!
Avatar billede driis Nybegynder
28. juni 2001 - 23:09 #3
Download en bootdisk til Win9x fra www.bootdisk.com (du downloader en exe-fil, der kan skrive en bootdisk for dig). Så starter du op på din nye bootdisk, går over på CD - drevet og starter Win2K installation. No probs!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juni 2001 - 23:11 #4
Jeg bruger aldrig disketter til at installere win2k, jeg får altid fejl på install. dvs. den går i stå, så jeg bruger kun CD-
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 23:12 #5
Kan du ikke blot lade din pc\'er boote fra windows 2000 CD\'en
Avatar billede dj_yonnaz Nybegynder
28. juni 2001 - 23:13 #6
Hvis jeg bruger en win 9x/me startdiskette
så siger den jo at programmet skal køres i win!
Avatar billede digiartist Nybegynder
28. juni 2001 - 23:15 #7
win2k er ikke dos baseret.
Win2k er nt baseret,win98 og win me er dos baseret.
Du kan installere win98 med din win98 start diskette. Herefter installere du win2k, enten som upgrade eller son selvstændig styresystem ovenpå, så at sige. Husk at vælge rigtigt når du skal patitionerer win2k. Du kan vælge mellem at fat32 eller ntfs partitionere. Læs mere om dette omhyggeligt.
Vær på den sikre side og lav alle fire på ny.
Man kan aldrig vide sig sikker med det her software skidt.
Avatar billede dj_yonnaz Nybegynder
28. juni 2001 - 23:18 #8
This is the MSDN version of the popular OS from Micro$oft.
It includes:

* Windows 2000 Professional
* Windows 2000 Server
* Windows 2000 Advanced Server

As you may notice, this CD has a very particular structure,
hence it is not self bootable.
To install the version you want, insert the CD in your drive
and go to <CD Rom:>:\\ENGLISH\\WIN2000\\<version>\\BOOTDISK\\
From there, run \"makebt32.exe\" and follow the instructions.
Boot your computer on these floppies to start the installation.

List info om MDSN versionen så i kan sætte jer ind i mit problem!
Avatar billede driis Nybegynder
28. juni 2001 - 23:19 #9
Når du har startet i dos skal du på CD\'en gå ind i biblioteket
\\i386

Dérfra kører du filen WINNT.EXE

Så starter installationsprogrammet under DOS.

digiartist>> Sikke noget vrøvl. At installere Win98 først er da det dummeste, han kan gøre!
Avatar billede dj_yonnaz Nybegynder
28. juni 2001 - 23:19 #10
digiartist, jeg har hørt at man skal lave clean install. Ellers er der en masse fejl... Selv microsoft anbefaler clean install ALLWAYS...

Derfor har jeg det ik så godt med at upgrade...
Avatar billede driis Nybegynder
28. juni 2001 - 23:21 #11
hmmm.... når nu det er MSDN versionen, kan det godt være, WINNT.EXE ikke findes, jeg har ikke selv set den version. Men jeg synes det lyder yderst besynderligt, hvis ikke du kan få lov at starte installation fra DOS. Check om der er et i386 bibliotek og led efter WINNT.EXE .
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 23:30 #12
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 23:31 #13
Sorry forkert spørgsmål ;(
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 23:38 #14
Sig mig er det så svært blot at lægge sin windows 2000CD i cdromdrevt også starte op, på samme måde, som når man instalerer windows 98 m.v.?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juni 2001 - 23:43 #15
kharder> Prøv at læse det der står på engelsk, jeg er stået af, for jeg kender ikke det åndsvage system, hvorfor lave det så kringlet når der findes lettere måder at lave en installation på!
Avatar billede digiartist Nybegynder
28. juni 2001 - 23:55 #16
Man lærer jo hele tiden noget dumt/fejl. Fejlene kan vi jo alle tage ved lærer af.
De upgrades jeg har lavet oven på win98, har aldrig lavet nogen problemer.Win2k installationen smider alt fra win98 ud af maskinen. Det er nu min erfaring. Det kan være det er dumt. Ikke desto mindre er det mit forslag, når nu manden har problemer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 00:03 #17
dj_yonnaz> Du laver vel ikke fis med os!

http://www.eksperten.dk/spm/73298
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2001 - 00:41 #18
Det er da kun fordi det er en dårlig cd. Den sidste jeg brugte installerede jeg da windows 2000 ved at boote fra CD, En halv time efter var jeg på nettet med windows 2000. Ingen prob. i det.
Avatar billede driis Nybegynder
29. juni 2001 - 00:45 #19
kharder, for helv..., det er jo ikke en normal Win2K CD, manden bruger, det har han skrevet flere gange (!)
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2001 - 01:02 #20
Nå sorry ;(
Avatar billede dj_yonnaz Nybegynder
29. juni 2001 - 02:34 #21
Jeg fik de startdisketter til at virke efter ca. 5-6 forsøg. Hvem skal jeg give de 150 point???
Avatar billede dj_yonnaz Nybegynder
29. juni 2001 - 02:35 #22
Jeg giver driis pointsene da det havde været 2. løsning! Tak :)