Avatar billede htmlkongen Novice
01. december 2008 - 23:04 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke RAM?

Jeg ønsker 2 gange 2 GB ram i min maskine som er hurtige. Ved godt Xp kun understøtter 3,4.

Hvilke er gode? har gode erfaringer med Kingston.

Hvad skal man gå efter når de skal være hurtige?

Bundkort ASUS p5VD2-VM
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2008 - 11:25 #1
Kingston KVR667D2N5K2/2G er et godt valg af 2X2GB moduler. de er testet i bundkortet af ASUS.
http://www.shg.dk/p/350825
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2008 - 11:26 #2
Det skulle selvfølgelig være http://www.shg.dk/p/2022567 da du vil have 2X2GB
Avatar billede karstenk Nybegynder
02. december 2008 - 17:01 #3
Tja, nu vil jeg så sige, at PC5300 er lidt for sløvt. Kingston vil jeg heller ikke anbefale, da det er lidt overpriced.

Når man kigger på RAM, skal man kigge på det der hedder CAS (som skal være så lav som muligt) samt frekvensen. Da du har et P5VD2-VM bundkort, kan du sagtens gå op på nogle PC6400, som også vil være mest optimalt, ift. din socket 775 cpu.

Jeg kan anbefale disse. De kan også overclocke en smule, hvis behovet skulle opstå:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378162&searchArea=&Soegeord=

:)
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2008 - 18:17 #4
De er da dyrere end Kingston, og ikke godkendt af bundkortsproducenten.
Avatar billede karstenk Nybegynder
02. december 2008 - 18:39 #5
Ja, men også betydeligt hurtigere, og bedre.

Og who cares about godkendelse?
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2008 - 19:30 #6
Memory: 2 x 240-pin DIMM sockets support max. 4GB, DDR2 667/533/400 MHz, non-ECC, un-buffered memory
* Refer to www.asus.com or user manual for Memory QVL (Qualify Vendor List)

Så hvorfor PC6400 ?
Avatar billede karstenk Nybegynder
02. december 2008 - 19:42 #7
Ja. Men hvem kan ikke huske tilbage til DDR1 tiderne? KT400 chipsættet understøttede ikke mere end PC2700, men kunne da sagtens snuppe PC3200 alligevel. Det samme gælder for det pågældende bundkort - og jo, det understøtter skam højere end 667MHz.

P4M900 chipsættet understøtter op til 800MHz.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. december 2008 - 01:00 #8
Mugligvis, men Asus har bygget bundkortet og anbefaler ikke over PC5400 og det svarer til DDR2 667, så det du anbefaler er at oveclocke bundkortet, med de farer og ustabilitets problemer det indebærer.
Jeg fatter ganske enkelt ikke at der altid hives mere ud af hardwaren end den er bygget til. Efter min mening, så bør spørger, hvis PC5400 ikke er tilstrækkelig, anskaffe sig et andet bundkort, som understøtter hurtigere RAM.

Skal det gå rigtig hurtig, så anskaffer han sig et DDR3 trichannel bundkort som f.eks Intel DX58SO.
Avatar billede htmlkongen Novice
06. december 2008 - 12:57 #9
Tak for svar og forklaringer. Bundkortet forbliver det samme - og jeg vil ikke ud i noget overclocking. Pris er ligegyldigt - det skal bare være de hurtigste man kan få til dette bundkort. Jeg har gode erfaringer med Kingston, men er åben for andre bud.

Jeg skal køre Flight Sim X med Win XP Pro - og det kører ikke særlig godt lige nu trods jeg har Nvidea GTS8800 som vidst skulle være udemærket.

Er jeres bud stadig det samme efter min "smøre"? :-) God jul
Avatar billede htmlkongen Novice
06. december 2008 - 13:01 #10
Er det ikke de samme http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp?f=edbp&vare=154175 ?

Det er da billigt 280 kr for 4 GB ram som er de bedste til dette bundkort?
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. december 2008 - 15:18 #11
Jo det er de samme, og de hurtigste som dit bundkort understøtter.
Avatar billede htmlkongen Novice
07. december 2008 - 01:11 #12
kanon så bestiller jeg dem :) tak