Avatar billede p_r Nybegynder
01. december 2008 - 18:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar kan ikke starte op efter formatering

Hej!

Jeg har formateret min computer for nylig. Når jeg forsøger at installere Windows igen, kan filerne godt kopieres, men herefter går installationen i stå og skærmen bliver sort. Når jeg efterfølgende forsøger at boote fra cd-rom, har prøvet med F8 og DEL, sker der ikke noget og jeg kan ikke komme videre.

Nogen der kan hjælpe?

Pernille.
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2008 - 20:39 #1
Start med at se dine gamle uafsluttede spørgsmål igennem, fra 2002 og frem - så mon ikke de kan afsluttes. Dette fordi der er et "hav" af uafsluttede spørgsmål her på Eksperten, som ikke er til hjælp for nogen.
Så kan vi kigge lidt på dit problem efterfølgende :)
Avatar billede p_r Nybegynder
01. december 2008 - 21:01 #3
Jeg har nu afsluttet dem, jeg kunne afslutte.
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2008 - 21:32 #4
OK :)
Hvad er det for en bærebar - navn / model ?
Har du installeret windows ?
Er det XP eller Vista?
Hvis XP er den så med minimum service pack 2 ?

Som det første kan du udføre dette:
Tryk på "Delete" knappen (DELL PC = F2) under opstart for at komme i Bios. Når du er inde i bios menuen, så tryk på F9 for load af "default eller optimized settings"
klik herefter på F10 for at gemme/save (Y/J)
Avatar billede p_r Nybegynder
02. december 2008 - 07:52 #5
Det er en Toshiba Satellite Prp P100. Normalt bruger jeg Vista, men har også forsøgt med XP inkl. Service pack 2. Jeg har forsøgt med Delete knappen, men der sker ikke noget. Skærmen er bare helt sort. Måske skulle jeg bare sende den til reperation..:)
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2008 - 18:39 #6
Efter hvad jeg lige kan finde ud af, så er din pc med SATA harddisk.
Der skal som regel, en driver installeres samtidig med XP, ellers kan XP ikke "Se" harddisken og derved kan det ikke installeres.
Det problem er IKKE med VISTA, da den kan se harddisken under install.
Men nogle pc`ere kan SATA disables i BIOS, så der kan laves adgang til harddisken - ved at Disable AHCI - andre kan kan have en menu hvor der kan vælges SATA on eller IDE on - her skal vælges IDE on
Når XP så er installeret, så skal der installeres alle andre drivere til f. eks Chipset, Lan, Lyd, Trådløs, osv osv.
http://eu.computers.toshiba-europe.com/innovation/download_drivers_bios.jsp?service=EU
Avatar billede p_r Nybegynder
02. december 2008 - 20:11 #7
Jeg har lige forsøgt med Vista igen og der sker ingenting. Så jeg kan ikke rigtig komme videre.
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2008 - 20:26 #8
Prøv lige at trykke på F12 tasten og der skulle gerne komme en menu hvor du kan vælge CD/DVD-drev med piletasterne ned/op
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2008 - 20:27 #9
Prøv lige at trykke på F12 tasten UNDER OPSTART af pc`en
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2008 - 20:28 #10
Avatar billede p_r Nybegynder
02. december 2008 - 20:41 #11
Stadig bare sort skærm. Jeg prøver lige at hente manualen og ser, om jeg kan finde noget her.