Avatar billede mcnovy Nybegynder
01. december 2008 - 18:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

forbinde asp.net app fra webhotel, til computer som står hos mig

hej.

nogen som har lidt kode eksempler på følgende:

jeg vil gerne have min aspNET side (hostet fra hotel)
til at sende en besked til en windows maskine (som køre en webservice eller windows service)
og udover det, så ved jeg at mit hotel har begrænset de porte man har adgang til (ved dog ikke hvilke)

er der nogen som ved om dette kan lade sig gøre..?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2008 - 18:58 #1
Det er normalt at web hoteller blokerer for indgaaende traffik, men det er ikke
saa normal at de blokerer for udgaaende traffik.

Saa hvis de er "normale" og du har aabnet for porten i din firewall/router, saa
burde du kunne sende den besked.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
01. december 2008 - 19:36 #2
arne_V
ville også gerne kunne få et svar tilbage om det er lykkes at starte min service. :)

men har du nogle ex. eller lignende på hvordan man i det hele taget laver sådan en service, som sendes over internet..?
så kan jeg jo altid gætte lidt porte..
medmindre du lige har en idé til hvordan at min besked ellers kan nå frem til hotellet.-.
Avatar billede kalp Novice
01. december 2008 - 19:57 #3
Den kode som eksekveres fra din webhotel er det noget kode der bliver sat i gang manuelt? F.eks ved at laver en handling på websitet?

På din egen maskine kan det vel bare være en almindelig ASPX side.. evt. en der modtager forskellige parametre i url'en og deraf kan lave din logik.

Svaret tilbage kan evt. være når ASPX siden har færdiggjort dens arbejde returnere et XML dokument med status i.

Din ASPX side kunne evt. kaldes med WebClient eller HttpWebRequest.

Så skal du i hvertfald ikke tænke på firewalls eller andet.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. december 2008 - 20:55 #4
Det kan du ogsaa - det er kun connection etablering som firewalls/routers blokerer for.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
03. december 2008 - 16:24 #5
hej,

undskyld jeg ikke har fået svaret..
kalp, har selv tænkt på en løsning i den stil,
men det kræver jo at jeg har en IIS server på den computer som hotellet skal fange,
og da jeg regner med at det bliver en EEEpc som skal fungere som min egen lille server (for at spare strøm og den skal jo ikke arbejde særlig meget)
og eeepc har jo kun xphome, og er IIS server ikke kun til xppro??
ellers burde jeg jo også bare kunne tilslutte den aspx side via iframes??

lige for at give en ide om hvad jeg vil,
så er mit mål at jeg fra en hjemmeside (hotel)
skal sende en besked til en eeepc som står hos mig selv,
og den skal så tænde en linux server,
og der skal jeg så videre fra hjemmesiden, kunne vælge at starte nogle services som ex, ssh, ftp mm. (med åbne porte udtil) på min linux box)

komm. mellem eeepc og linux foregår med telnet (porten er lukket i min router)
og jeg har en C# telnet klient som skal integreres med enten en win service, eller om muligt en aspx side som skal køre på eeepc'en.

åså hvis i har lidt jeg kan bruge til at komme videre, ville det være helt super..
Avatar billede mcnovy Nybegynder
03. december 2010 - 14:08 #6
sorry..

har været væk i lang tid..

lukker og slukker.!