Avatar billede azeone Nybegynder
01. december 2008 - 18:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

FullRate Router & Zywall 5 ?

Hej

Jeg har i dag fået Fullrate bredbånd, og har lidt problemer med at få det sat op sammen med min Zyxel Zywall 5 UTM!

Jeg vil godt have det sat op så jeg styre alt fra min Zywall 5 !
Men jeg kan sku ikke få de 2 routere til at "snakke" sammen :((

Jeg vil helst styra ALT fra min Zywall 5 da jeg har haft den i 1½ år og brugt den sammen med YouSee bredbånd, dejlig sag der kan opsættes på alle måder.

Men det driller sku MEGET :(( Zywall 5 SKAL køre DHCP !!

Her lidt Netværksinfo !

Ip nr. på FullRate router Zyxel 2602R - 192.168.1.1
Ip nr. på router Zywall 5 - 192.168.1.2

MEn hvordan skal FullRate routeren sættes op for at AL trafik sendes videre til Zywall 5 ?
Hvordan skal Zywall sættes op for at WAN står rigtigt i forhold til Fullrate routeren ?

Please HELP me :))
Avatar billede azeone Nybegynder
01. december 2008 - 19:12 #1
Fik læst i nogle andre tråde her inde på Eksperten :) Og det gav bonus jeg fik det tilsluttet ved at forwarde ALL trakik fra FullRate routeren også via LAN til Zywall 5 firewall så fik jeg hul igennem på alle maskiner og trådløs :))

Men er det ikke muligt at tilslutte til WAN porten på min Zywall 5 og ikke som nu hvor det virker LAN ?
Problemet er at alle mine firewall regler i Zywall 5 står fra WAN til LAN !
Men det opsætning som nu hvor der er hul igennem, så er al trafik LAN til LAN og uden om mine firewall regler :((

Kan det ikke sættes op til at FullRate routeren køre ind via WAN og IKKE LAN på Zywall 5 ?
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. december 2008 - 00:00 #2
Slå DHCP fr4a på FullRate router Zyxel 2602R- 192.168.1.1
Lad alt DHCP-mæssig foregå fra router Zywall 5 - 192.168.1.2
lad kun FullRate router Zyxel 2602R- 192.168.1.1 fungere som Bredbåndsmodem
Avatar billede azeone Nybegynder
02. december 2008 - 00:54 #3
Jeg har slået DHCP fra i fullrate routeren, sat zywall til at køre DHCP og det virker også fint nok så længe at jeg har FullRate routeren sat til via LAN ( 4 ports switch i Zywall)
Men hvis jeg tilslutter via WAN1 porten på Zywall 5 så er der intet der virker kun mit lokale LAN !

Kan sku ikke lige dreje hvordan jeg kan connecte via WAN1 på Zywall 5 ???
Netop som du siger bruge FullRate routeren som kabelmodem lige som da jeg havde YouSee, der virkede det fint med at connecte via WAN1 porten.
Avatar billede azeone Nybegynder
02. december 2008 - 14:20 #4
Jeg HAR fundet løsningen på mit WAN1 problem :)

Kontaktede FullRate som lavede min forbindelse om til 1 fast offentlig IP og vupti min Zyxel FR router (FR ændrede også den til at køre i Bridge mode) virker nu som et kabelmodem som nu er tilsluttet via WAN1 på Zywall 5. Alt kan igen styres fra Zywall 5 og det er fandme najs ;))

Så jeg napper selv de 200 point :)
Avatar billede azeone Nybegynder
02. december 2008 - 14:22 #5
Men hvordan er det lige at jeg giver de 200 point til mig selv ?
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. december 2008 - 16:02 #6
Du ligger selv et svar, klikker på dit navn vælger accepter i boksen ude tilk vensre.
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede azeone Nybegynder
03. december 2008 - 03:26 #7
Hmmm jeg kan kun få Vis Bruger Info & Giv Karma frem ved at klikke på navnet ? Kan godt huske at jeg har bøvlet med det før !
Avatar billede azeone Nybegynder
03. december 2008 - 03:27 #8
Jubiii der kom sku en ny boks frem efter mit svar der :) Najs nu virker det også... :))
Avatar billede osigaard Nybegynder
03. december 2008 - 13:58 #9
Ja så skal du jo blot acceptere dit eget svar
:-) :-)
Avatar billede azeone Nybegynder
03. december 2008 - 15:40 #10
Yup jeg prøver...