Avatar billede sleever Nybegynder
01. december 2008 - 15:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sikre jeg mig, at noget tastet i en celle i se i den ande

Forestil dig fire celler i excel (2*2)
Hvis jeg i øverste venstre hjørne skriver noget der er for langt, så går denne tekst over den næste celle mm. Kan jeg gøre således, at dette ikke sker, men at denne tekst går "under" cellen ved siden af.?
Avatar billede jkrons Professor
01. december 2008 - 15:34 #1
Skriv ' i cellen ved siden af.
Avatar billede rolfie Nybegynder
01. december 2008 - 15:57 #2
vælg "formater celler" og på fanen justering vælger du "ombryd tekst". Så holder den bredden, men udvider cellens højde for at kunne indholde den indtastede tekst.

Rolf
Avatar billede sleever Nybegynder
01. december 2008 - 16:11 #3
Hej. Tak for de gode ideer. Jeg glemte hvis at sige, at ingen af cellerne måtte ændre form. Jeg plejer nemlig også at bruge Rolfs metode.
Avatar billede sleever Nybegynder
01. december 2008 - 16:25 #4
Der skal også kunne stå noget i cellen ved siden af den skrevne celle.
Avatar billede sleever Nybegynder
01. december 2008 - 16:28 #5
jkrons skriv bare et svar
Avatar billede jkrons Professor
01. december 2008 - 17:46 #6
Når du skriver i celle 2 overskrives ' og dermed forbliver teksten under.