Avatar billede hyperdome Nybegynder
28. juni 2001 - 22:36 Der er 57 kommentarer og
1 løsning

Driver til grafikkort

Hej, jeg har et GeForce 2 MX 32 MB ram fra ASUS, når jeg kører med ASUS\'s driver version 6.31c ... Når jeg prøver at installere Detonator3 så når min PC kommer ind i windows så går skærmen i en slags standby jeg ikke kan komme ud af... altså den når lige nøjagtig ikke at komme ind i windows... mon i kan hjælpe mig ?

//Sonny
Avatar billede makse Nybegynder
28. juni 2001 - 22:41 #1
Prøv at bruge version 12.60 fra ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/
Avatar billede hyperdome Nybegynder
28. juni 2001 - 22:42 #2
Den har jeg os prøvet den gør det samme...
Avatar billede hyperdome Nybegynder
28. juni 2001 - 22:44 #3
hvis det kan være til nogen hjælp så er min PC en:

AMD k6-2 400mHz
96 MB SDRAM
et ASUS P5a bundkort
Avatar billede makse Nybegynder
28. juni 2001 - 22:47 #4
Har du fjernet de gamle drivere først?

Start i fejlsikret tilstand, fjern alle grafikkort i enhedshåndtering og genstart.
Installer så først standard VGA driveren, og genstart igen. Installer dernæst Nvidia driverne.

Har du grønne streger øverst i skærmbilledet når det bliver sort?
Avatar billede hyperdome Nybegynder
28. juni 2001 - 22:48 #5
nej den kører stadig men skærmen er bare i en slags standby som den ikke kan komme ud af...

Avatar billede makse Nybegynder
28. juni 2001 - 23:00 #6
Prøv ovenstående, hvis du ikke allerede har gjort det.
Har du prøvet at sætte opløsningen til 800x600, eller mindre, i fejlsikret tilstand, og så starte op igen?
Avatar billede dis_pater Nybegynder
28. juni 2001 - 23:04 #7
Når du skriver at skærmen er i standby/lignende, kunne det tyde på at skærmkortet har sat frekvensen for højt(skærmen ken ikke følge med), nu da du bruger windows så skal du under opstart af maskin trykke på *F8* tasten og bringe windodows op i VGA tilsand eller Fejlsikret tilstand og så vælge en skærmopløsnng der passer (start med 640*480*256), genstart derefter maskinen,gå ind under samme indstilling fin din skærm eller vælg plug&play skærm - forsøg dig lidt frem med hvad skærmen kan tollerere, hver gang får du 15 sekunder til at godkende og hvis du ikke trykker OK så falderden tilbage til hvad den var før.(Hint: ikke røre hvis ikke ken se)15 sek..
Avatar billede hyperdome Nybegynder
28. juni 2001 - 23:06 #8
Nu fik jeg installeret driveren så den startede op... men så vil den installere en mere skærm \"standard skærm\" + den jeg har i forvejen.. \"plug n play skærm\" og så fryser den når jeg når jeg har startet op.
Avatar billede makse Nybegynder
28. juni 2001 - 23:11 #9
Bruger du Asus\' egen driver nu?
Eller så fjern alle skærme i fejlsikret tilstand, og genstart.
Avatar billede hyperdome Nybegynder
28. juni 2001 - 23:12 #10
lige nu kører jeg med den normale VGA driver
Avatar billede makse Nybegynder
28. juni 2001 - 23:13 #11
Prøv så at installere Asus\' drivere.
Avatar billede hyperdome Nybegynder
28. juni 2001 - 23:19 #12
12.60 versionen ?
Avatar billede makse Nybegynder
28. juni 2001 - 23:20 #13
Ja.
Avatar billede hyperdome Nybegynder
28. juni 2001 - 23:31 #14
Nu har jeg fået installeret 12.60 og den vil os ha 2 skærme installeret... men den fryser ik... men jeg kan ik gå i højere opløsning end 800*600 så flimre den på en eller anden underlig måde.
Avatar billede makse Nybegynder
28. juni 2001 - 23:39 #15
Du skal huske at sætte Refresh Rate (Opdaterings Frekvensen) for hver opløsning du kører i. Dette gøres i skærm-egenskaber - Indstillinger - Avanceret.
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 00:11 #16
Nu virker det men min refresh rate kan kun køre med kortstandard.. de andre vil den ik med.. hvis jeg ændre til en af de andre og genstarter så går min skærm i den der stand by mode igen...
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 00:12 #17
Så skal du nok havde installeret den rigtige skærm driver.
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 00:13 #18
prøver lige at hente de nyeste så :)
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 00:19 #19
lol du er den same jeg spurgte om det her for et stykke tid siden
...

Du kommer ik på ICQ mere ? :)
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 00:29 #20
hehe, jeg syntes også det der dobbelt skærm problem lød lidt bekendt. :)
Nej, jeg er sjælendt på ICQ.
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 00:33 #21
men nu har jeg installeret den nye skærm driver.. men det hjalp ik noget..
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 00:55 #22
Bruger du Asus\' drivere nu? For det løste jo dit problem med skærmene sidst!
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 01:08 #23
Ja det gjorde det men det var da jeg gik tilbage til den gamle driver :)

men ja jeg bruger Asus version 12.60 nu

og har 2 skærme og min opdaterings hastighed kan kun komme på kortstandard
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 01:15 #24
Hver gang du har opdateret drivere, har du så først fjernet de gamle?
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 02:15 #25
yep
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 09:54 #26
Okay. Prøv at installere de gamle drivere der virkede først.
Når det så er gjort, installerer du version 12.60, men uden at fjerne de gamle først.
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 20:20 #27
det virkede ik.. men er gået tilbage ttil den gamle, men har stadig et problem. I spil der virker GFX kortet ik ordenligt ... fx. i Counter-Strike der kan det ikke kører OpenGL.
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 20:27 #28
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 20:35 #29
Hmm kan prøve at opdateret min bios selvom det er lidt svært når jeg ik ved hvordan jeg gør :)
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 20:41 #30
Før du prøver det, så prøv at installere følgende drivere.

ALI IDE driver. http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=misc/ide/aliide34.zip

ALI AGP Driver. http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=misc/utils/aliagp68.zip
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 20:49 #31
Hvis du bestemmer dig for at opdatere din bios, kan du hente den nyeste officielle bios version 1007a på http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/sock7/ali/p5a/al5i107a.zip

Du kan læse om,  hvordan det skal gøres på http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/flash.html
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 21:50 #32
da jeg installerede IDE driverne og startede op igen kom den med alle mulige dll fejl osv.. fejl i programmer... og at der var fejl i regedit
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 21:52 #33
Det lyder godt nok voldsomt! Den er jo lavet til det bundkort.
Har du fået det til at køre igen så?
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 22:09 #34
På en måde og på en måde ik... mine HDs virker fint nok men der er sådan en udråbstegn ude foran primary og secondary men ik foran master, og det der står deri at enheden ikke er tilstede, driveren ikke installeret eller virker ikke korrekt
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 22:22 #35
Skod, så har den lavet kage i den. Start i fejlsikret tilstand, og fjern dem alle.
Genstart og installer Windows\' egen driver igen.
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 22:45 #36
I fejlsikret kan jeg kun fjerne masteren... og i fejlsikret er der intet galt med nogle af dem :)... men i normal tilstand når jeg fjerner master\'n så fjerner den dem alle og når jeg så har genstartet installere dem den igen med den driver som \"ikke\" virker
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 22:57 #37
Prøv manuelt at gå ind og skifte driveren.
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 23:04 #38
Den kan ikke finde nogle drivere på computeren og jeg ved ik hvor den ellers skulle ligge på PCen... og min Windows CD er blevet væk
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 23:10 #39
Okay. Prøv den her IDE driver. ftp://ftp.acerlabs.com/pub/v356.exe
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 23:14 #40
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 23:34 #41
Virkede heller ik men fik installeret den gamle driver... ved dem du viste mig der stod (Ultra DMA) i \"()\" men min egne stod der (dual filo)
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 23:35 #42
og har os lige prøvet mit grafikkort... igen det virker stadigvæk ikke...
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 23:41 #43
Okay, så langt så godt. :)
Har du så også prøvet AGP driveren?
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 23:43 #44
Den er installeret :)

og virker fint.
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 23:49 #45
Og det hjalp ikke en dyt. :(
Har du prøvet dit grafikkort i en anden PC. Det kan jo godt være, det er defekt.
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 23:50 #46
Jeg har lige haft det i en anden PC... tog det tilbage i foregårs og det virkede på den anden...
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 23:50 #47
Men jeg kender nogle i en computerbutik... jeg kan måske få dem til at kigge på det...
Avatar billede makse Nybegynder
29. juni 2001 - 23:53 #48
Hvis det virker i en anden pc, så er det nok ikke grafikkortet der fejler.
Det kan jo så være bundkortet der ikke er kompatibelt med dit grafikkort.

Der står lidt om problematikken på http://www.geforcefaq.com/faq.cgi#hw:gef:troub:inst:mobo:asusp5a
Avatar billede hyperdome Nybegynder
29. juni 2001 - 23:55 #49
Jeg har haft det i min PC før ... men det kan være blevet defekt på vejen ind i den anden...
Avatar billede hyperdome Nybegynder
30. juni 2001 - 00:05 #50
Og det kan jo kun være OpenGL\'n der er defekt for jeg kan køre det i D3D og har os 32 bits farver med 1024*768 opløsning på skrivebordet
Avatar billede makse Nybegynder
30. juni 2001 - 00:08 #51
Tja, det er ikke til at sige. Prøvede du tippet på GeforceFAQ?
Avatar billede hyperdome Nybegynder
30. juni 2001 - 00:16 #52
yup
Avatar billede hyperdome Nybegynder
30. juni 2001 - 00:16 #53
Jeg tør ik rigtig flashe min bios hvis det går galt...
Avatar billede makse Nybegynder
30. juni 2001 - 00:17 #54
Prøv den her nyere version af ALI AGP driveren.  ftp://ftp.acerlabs.com/pub/agp174e.zip
Avatar billede hyperdome Nybegynder
30. juni 2001 - 00:26 #55
Virker heller ik :)
Avatar billede makse Nybegynder
30. juni 2001 - 00:59 #56
En bios opdatering ville nu være en god ide.
Først skal du hente selve opdateringsfilen og Flash programmet.
Lav så en startdiskette. (Start en Dos prompt og skriv Format A: /s)
Læg de to filer over på disketten, og boot så op på den.

Så kører du bare flash programmet, og følger programmets instruktioner til punkt og prikke.

Det er også nævnt flere steder, at man kan forøge VIO voltage, for at forbedre stabiliteten.
Du kan se hvordan det gøres på http://www.asus.com/products/motherboard/pentium/p5a/jumper.html

Gnat og god Weekend.
Avatar billede makse Nybegynder
06. juli 2001 - 09:17 #57
Hyperdome > Har du fået løst problemet?
Avatar billede makse Nybegynder
20. juli 2001 - 17:34 #58
Takker for point. :)