Avatar billede danieltoft Nybegynder
30. november 2008 - 19:41 Der er 18 kommentarer

ASP.NET Webhotel

Jeg har lavet et Webside som er programmeret i C# ASP.net og som er bygget på MVC framework. Er der nogle der kender et godt og rimeligt billigt webhotel som understøtter det. Jeg har lige prøvet surftown men de understøtter ikke MVC. Håber i kan hjælpe.

Mvh Daniel
Avatar billede nidyahou Praktikant
01. december 2008 - 10:36 #1
jeg er ikke sikker på om web10 understøtter, men du kan jo prøve at høre ad på www.web10.dk - NB: web10 understøtter ikke MSSQL
Avatar billede danieltoft Nybegynder
01. december 2008 - 14:18 #2
Jeg skal også havde MSSQL til at virke. Membership skulle også gerne virke.
Avatar billede pfp Nybegynder
01. december 2008 - 15:24 #3
Avatar billede danieltoft Nybegynder
01. december 2008 - 19:01 #4
Hej pfp

Det ser rigtigt godt ud tak for det :-). Har du nogle erfaringer med det?
Avatar billede pfp Nybegynder
01. december 2008 - 19:30 #5
Ja har brugt dem mange gange og kan kun give dem mine bedste anbefalinger.
Avatar billede danieltoft Nybegynder
01. december 2008 - 21:11 #6
Kan man også få sit MVC og sin Membership database til at virke + de andre databaser jeg har lavet i visual studio? Der står at man skal købe MSSQL som tillæg. Hvad koster det?
Avatar billede kalp Novice
01. december 2008 - 21:16 #7
Hvad er MVC framework?
snakker vi om et arkitektur design "Model View Controller" ??

for hvis ja.. hvorfor virker det så ikke hos Surftown?
Avatar billede danieltoft Nybegynder
01. december 2008 - 21:30 #8
Jeg aner ikke hvorfor det ikke virker hos surftown. Den person jeg snakkede med kunne ikke fortælle mig hvorfor andet end det er noget de har valgt at vælge fra.
Avatar billede danieltoft Nybegynder
01. december 2008 - 21:31 #9
Og ja det er "Model View Controller" jeg mener :)
Avatar billede kalp Novice
01. december 2008 - 21:42 #10
Det lyder som vrøvleri i mine øre=) fra surftown altså.

fortæl hvad du har lavet.. hvad der går galt osv. hvordan du publisher dit site..
det er nok mere der det går galt.
Jeg har lavet mange sites hos surftown uden problemer
Avatar billede danieltoft Nybegynder
02. december 2008 - 08:05 #11
Du kan se mit webside her www. danieltoft.dk. Det er kun forsiden der virker. Jeg har uploadet mit webside fra visual studio.
Avatar billede kalp Novice
02. december 2008 - 09:28 #12
prøv 2 ting i din test.

1. upload alle filer manuelt til din ftp. Dvs. direkte fra din kode folder, Source code og det hele.. Det understøttes nemlig.

2. hvis det er visual studio 2005 kan du vælge publish website.. og istedet uploade de filer.. det kan du også prøve.

Det nemmeste er at teste 1.. det skal nemlig virke.

De eneste fejl jeg fik på dit site var 404 fejl.
Avatar billede danieltoft Nybegynder
02. december 2008 - 09:40 #13
Jeg har prøvet de to måder der. Ja det er det der er problemet. Den kan ikke finde mine sider.
Avatar billede pfp Nybegynder
02. december 2008 - 09:48 #14
Der er forskel på Model-View-Controller som pattern, og så Microsofts implementation af mønstret - det de kalder MVC Framework.

Det kan meget vel være at Surftown ikke har det framework installeret. Jeg har dog ikke testet om det er tilfældet hos UnoEuro, men det kan jeg da gøre i aften når jeg kommer hjem.
Avatar billede pfp Nybegynder
02. december 2008 - 09:48 #15
Og ja du kan godt bruge membership provideren. Du spørger også om du kan bruge de andre databaser du har lavet i VS - hvad tænker du specielt på her?
Avatar billede danieltoft Nybegynder
02. december 2008 - 09:57 #16
Det kunne være dejligt hvis du gider at teste det.

Jeg tænker på om man bare kan uploade ens webside med ens database. Vil det virke?
Avatar billede kalp Novice
02. december 2008 - 11:59 #17
Din database skal du bare oprette direkte hos dem.
Jeg har aldrig uploadet databasen.

Surftown har heller installeret AJAX men man kan stadig arbejde med AJAX hvis man tilføjer de korrekte DLL'er til BIN folderen.. og jeg antager lidt man kan gøre det samme selv hvis MVC er noget specielt i Microsoft sammenhæng
Avatar billede pfp Nybegynder
02. december 2008 - 12:06 #18
Det er rigtigt man kan BIN deploye det, det have jeg lige fortrængt :)