Avatar billede jul3 Nybegynder
30. november 2008 - 13:44 Der er 24 kommentarer

Problem med Nvidia driver 8500 GT

Hej Experter !

Jeg har problemmer med af installere en Nvidia på en ny formateret Windows Vista 32-bit.
Jeg har taget den nyeste driver fra www.nvidia.com (174.24 mener jeg den hedder )
Installationen går fint igennem og den beder mig genstarte maskinen.
Når jeg så kommer til login screen billedet taster jeg min kode ind , og jeg får lov til af se 10 sekunder af desktop i windows. Min skærm går derefter på standby og jeg må ind i fejlsikker tilstand og fjerne driveren igen.
Når jeg kommer tilbage til vista leder den efter mig standard VGA kort og finder det. Vista prøver så derefter selv af finde grafikkortet, finder det og jeg genstarter igen.
Når jeg så igen kommer til login screen efter genstartet, ja så er jeg tilbage i samme procedure.
Jeg har prøvet ag downloade 5 forskællige udgaver af drivere til mit grafikkort. ( WHOL udgaver )

Jeg har været inde på nvidia's hjemmeside og installeret deres egen driver finder og den foreslår den driver som jeg selv havde hentet.

Jeg har prøvet af geninstallere vista igen men det samme problem opstår når jeg så igen prøver af lade vista finde en driver , eller jeg prøver dem som jeg havde hentet.

Jeg har prøvet af installere driverne i de laveste opløsninger og den højeste & 800 x 600 men intet virker.

Jeg er lidt på spanden og håber nogen af jer har et på tips jeg kan prøve , for jeg er løbet tør for ideer.

//  Jul3
Avatar billede haverslev Novice
30. november 2008 - 14:26 #1
Når man formatere / geninstallere sin pc, så fjerne man samtidig aller driverne der er installeret - de skal installeres igen, lige efter windows er installeret.
Du har muligvis en bundkort cd, hvor alle driverne er på - hvis ikke, så gå på din pc producents hjemmeside og download dem.
Avatar billede jul3 Nybegynder
01. december 2008 - 02:59 #2
Eftersom af i Enhedshåndtering alt ser ud til af være installeret , skal man stadig bruge en bundkort's driver ?

Der ligger en på producentens hjemmeside , men den er kun til xp. Mund den er compatipel alligevel ?

Driveren :  VIA Hyperion Chipset Drivers 5.07A Windows XP SP2

Computeren :  Packard bell IXTREME J5300

Vil sætte mig til af prøve med det samme , der kan jo ikke ske andet end jeg må starte forfra :)

//  Jul3
Avatar billede jul3 Nybegynder
01. december 2008 - 04:11 #3
Hej igen.

Fandt en driver på 3dguru's hjemmeside til mit bundkort , men er usikker på det virkede. Men jeg har prøvet af geninstallere grafikkortet efter installationen af bundkort's driver " VIA Hyperion Chipset Drivers 5.07A til vista ".

Samme ting sker om igen , sort skærm -

Jeg har fundet ud af jeg har et bundkort som hedder "Cuba MSI MS-7301"  - Har kigget lidt efter en bundkort's driver til det hos MSI og søgt lidt på google efter en , men syntes ikke rigtig der er noget til vista.

Den bundkort's driver fra producenten af gav mig blue screen of death, så det virkede ikke rigtig.

Hvis nogen skulle have brug for af kigge på producentens hjemmeside har jeg produkt nr :  100147620359 - Hos http://support.packardbell.com/

//  Jul3
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. december 2008 - 04:19 #4
Du siger du har prøvet andre opløsninger. Men det kan også være pga. at Hz er sat for højt i forhold til din skærm. Prøv at ændre det til f.eks 60Hz
Avatar billede jul3 Nybegynder
01. december 2008 - 13:04 #5
Jeg har ikke mulighed for af ændre på nogle grafik instillinger andet end selve skærmopløsningen.  Hz bliver bestemt af windows for ikke af ødelægge noget.

Når nvidia driveren er installeret kan jeg heller ikke gå ind i instillingerne for programet i fejlsikker tilstand.

Når jeg prøver af installere Nvidia driver skriver den også af den ikke har ændret noget i systemet , og jeg skal geninstallere hvis jeg vil have det til af virke. år jeg prøver det med admin rettigheder , fortæller den det samme.
Avatar billede jul3 Nybegynder
01. december 2008 - 13:07 #6
Men når jeg genstarter efter en installation , ja så har jeg sort skærm igen og må gå ud fra af driveren er blevet installeret alligevel.

//  Jul3
Avatar billede jul3 Nybegynder
01. december 2008 - 14:03 #7
Det enetse jeg har haft gjort inden installationen af vista , er jeg har haft ram'ne ude af maskinen i 30 min. Har lad mig fortælle det er fornuftigt når man skal lave en formatering.  Kan det have noget med sagen af gøre ?  kan en af klodserne været stået af ?

Når computeren bare har sit VGA kort installeret virker alting fint nok , men kan ikke rigtig spille nogle spil osv.

// Jul3
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2008 - 14:14 #8
Har du geninstalleret via F11 eller med en alm. Vista cd?
Se f. eks fra side 53 af 68 og fremefter
ftp://ftp.packardbell.com/pub/itemnr/6995740107/6995740107.pdf

Det er noget vrøvl med at fjerne ram - eneste fornuftige er evt. at fjerne, er stikket til harddisk nr. 2 og stikket til extern harddisk, så man ikke kommer til at formatere disse ifm. en nyinstall.
Avatar billede jul3 Nybegynder
01. december 2008 - 18:23 #9
Jeg har ingen mulighed under opstart af trykke på F11. Har brugt en almindeligt Vista 32 bit cd til ny installation fordi min recovery cd er væk.
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2008 - 21:40 #10
Prøv lige at gå i Bios og udfør dette:
Tryk på "Delete" knappen (DELL PC = F2) under opstart for at komme i Bios. Når du er inde i bios menuen, så tryk på F9 for load af default/optimized settings, klik herefter på F10 for at gemme/save (Y/J)

herefter prøv at installere denn GF driver:
http://support.packardbell.com/dk/item/index.php?i=6999600500&psn=100147620359
Avatar billede jul3 Nybegynder
02. december 2008 - 10:53 #11
Tror selv jeg har fundet mit problem.

De drivere jeg har prøvet af installere inclusiv den windows selv foreslår er til et Nvidia kort med 512 ram , mens mit kun er på 256.

Specifications

Model nVidia GeForce 8500GT
Chipset G86
Interface PCI-Express
GPU Frequency 450 MHz
Video Memory
Dedicated 256 MB
Type DDR3
Frequency 400 MHz
Bus Width 128 bits
Total Memory 256 MB
Connectors
VGA 1x
DVI 1x
S-Video 1x 7-pin
RCA -
Extra Features
SLI Support yes
Video-In no

------------------------------

Release 178 Highlights:
WHQL-certified driver for GeForce 6-series, 7-series, 8-series, 9-series, and 200-series GPUs.
Adds support for GeForce 9800 GTX+, 9800 GT, 9500 GT and 9400 GT GPUs.
Adds support for NVIDIA PhysX acceleration on all GeForce 8-series, 9-series and 200-series GPUs with a minimum of 256MB dedicated graphics memory (this driver package installs NVIDIA PhysX System Software v8.09.04).
Experience GPU PhysX acceleration in several full games and demos today by downloading the GeForce Power Pack.
Adds support for 2-way and 3-way NVIDIA SLI technology with GeForce GTX 200-series GPUs on Intel® D5400XS motherboards.
Supports single GPU and NVIDIA SLI™ technology on DirectX 9, DirectX 10, and OpenGL, including 3-way and Quad SLI technology.
Supports CUDA™.
Supports NVIDIA GeForce 3D Stereo Technology.
Supports Folding@home distributing computing application. Download the high performance client for NVIDIA GPUs here and join the NVIDIA team: #131015.
Supports GPU overclocking and temperature monitoring by installing NVIDIA System Tools software.
Includes several 3D application performance improvements. The following are examples of improvements measured with v178.24 WHQL versus v175.19 WHQL driver:
Single GPU increases up to 11% in 3DMark Vantage (performance preset)
Single GPU increases up to 11% in Assassin's Creed DX10
Single GPU increases up to 15% in Bioshock DX10
Single GPU increases up to 15% in Call of Duty 4
Single GPU increases up to 8% in Enemy Territory: Quake Wars
2-way SLI increases up to 7% in Bioshock DX10
2-way SLI increases up to 10% in Company of Heroes: Opposing Fronts DX10
2-way SLI increases up to 12% in Enemy Territory: Quake Wars
2-way SLI increases up to 10% in World in Conflict DX10
Includes numerous 3D application compatibility fixes. Please read the release notes for more information on product support, features, driver fixes and known compatibility issues.
Users without US English operating systems can select their language and download the International driver here.
GeForce GTX 280
GeForce GTX 260
GeForce 9800 GX2
GeForce 9800 GTX+
GeForce 9800 GTX
GeForce 9800 GT
GeForce 9600 GT
GeForce 9600 GSO
GeForce 9500 GT
GeForce 9500 GS
GeForce 9400 GT
GeForce 9400
GeForce 9300 GS
GeForce 9300 GE
GeForce 9300
GeForce 9200
GeForce 8800 Ultra
GeForce 8800 GTX
GeForce 8800 GTS 512
GeForce 8800 GTS
GeForce 8800 GT
GeForce 8800 GS
GeForce 8600 GTS
GeForce 8600 GT
GeForce 8600 GS
GeForce 8500 GT
GeForce 8400 SE
GeForce 8400 GS
GeForce 8400
GeForce 8300 GS
GeForce 8300
GeForce 8200
GeForce 8100 / nForce 720a
GeForce 7950 GX2
GeForce 7950 GT
GeForce 7900 GTX
GeForce 7900 GT/GTO
GeForce 7900 GS
GeForce 7800 SLI
GeForce 7800 GTX
GeForce 7800 GT
GeForce 7800 GS
GeForce 7650 GS
GeForce 7600 GT
GeForce 7600 GS
GeForce 7600 LE
GeForce 7500 LE
GeForce 7350 LE
GeForce 7300 SE
GeForce 7300 LE
GeForce 7300 GT
GeForce 7300 GS
GeForce 7200 GS
GeForce 7100 GS
GeForce 7150 / NVIDIA nForce 630i
GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i
GeForce 7100 / NVIDIA nForce 620i
GeForce 7050 / NVIDIA nForce 630i
GeForce 7050 / NVIDIA nForce 610i
GeForce 7050 PV / NVIDIA nForce 630a
GeForce 7025 / NVIDIA nForce 630a
GeForce 6800 XT
GeForce 6800 XE
GeForce 6800 Ultra
GeForce 6800 Series GPU
GeForce 6800 LE
GeForce 6800 GT
GeForce 6800 GS/XT
GeForce 6800 GS
GeForce 6800
GeForce 6700 XL
GeForce 6610 XL
GeForce 6600 VE
GeForce 6600 LE
GeForce 6600 GT
GeForce 6600
GeForce 6500
GeForce 6250
GeForce 6200SE TurboCache™
GeForce 6200 TurboCache™
GeForce 6200 LE
GeForce 6200 A-LE
GeForce 6200
GeForce 6150SE nForce 430
GeForce 6150 LE
GeForce 6150
GeForce 6100 nForce 420
GeForce 6100 nForce 405
GeForce 6100 nForce 400
GeForce 6100

Release Notes (v178.24)
Control Panel User's Guide

-------------------------------------

Der står godt nok af 8-seriene skulle være suport til 256 kb grafikkort, men det har ikke fungeret.

Den driver jeg har fået til af fungere :

NVIDIA_101.02_Vista

Men efter som af jeg havde prøvet af installere nogle forskællige bundkorts drivere , skal jeg lige starte forfra med Vista. Så jeg får prøvet driveren af igen , og virker det ikke hører i mere fra mig.

//  Jul3
Avatar billede jul3 Nybegynder
02. december 2008 - 11:16 #12
Jeg havde i mellemtiden prøvet en anden skærm , da jeg skifter tilbage til den anden skærm , ja så er samme sag for sig.

Sort skærm på en ny installeret computer, men med en anden skærm ved installationen.

//  Jul3
Avatar billede jul3 Nybegynder
02. december 2008 - 11:19 #13
Nu har jeg så prøvet af sætte den skærm tilbage som jeg brugte til install , og quess what - Jeg har samme problem med opstart som viser sort skærm.

Så jeg er tilbage hvor jeg startet , dog videne om en driver for Nvidia virker til og med 2 genstart.

Nogen som har foreslag til hvad jeg kan prøve nu ?

//  Jul3
Avatar billede jul3 Nybegynder
02. december 2008 - 11:24 #14
Jeg har været inde i min BIOS og sætte opsætningen tilbage til fabriksinstilling/bedste performace.

Jeg kan vel konstatere af jeg staig ikke har fundet en vel fungerende Nvidia driver. Den sidste jeg fandt var også en del oldschool, men det havde været fint , bare det virker.

//  Jul3
Avatar billede jul3 Nybegynder
02. december 2008 - 11:26 #15
Jeg har nu afinstalleret den Nvidia driver jeg prøvede, og boom - VGA kortet viser et flot billedet på begge skærme.
Avatar billede jul3 Nybegynder
02. december 2008 - 11:36 #16
Efter afinstallationen af grafik driveren kan jeg nu ikke komme til af bruge mit windows korrekt.

Alle windows tjenester virker ikke. Når jeg trykker på kontrolpanel , sker intet.
Højre klikker jeg på skrivebordet - sker intet.

Efter genstart af windows , møder jeg samme problem. Prøver lige af lege lidt med det , eller skal jeg jo starte forfra igen igen.

// Jul3
Avatar billede jul3 Nybegynder
02. december 2008 - 12:00 #17
Tja , alle system funktioner er pluselig ikke tilgængelige. Virker meget mystisk.

Endnu en geninstallation af vista igang.

Når jeg så er færdig med den installation , ja så prøver jeg den driver fra packard bell igen.

//  Jul3
Avatar billede jul3 Nybegynder
03. december 2008 - 13:53 #18
Hej igen Eksperter.

Nu er jeg kommet så langt til af det fungere igen , men med et andet OS.

Jeg har installeret WinXP home på min computer og det kører problem frit. Kan installere den nyeste driver fra Nvidia og så stadig kunne bruge min computer efter et genstart.

Nogen som kunne have en ide til hvorfor Vista ikke fungere , men xp gør ?

//  Jul3
Avatar billede haverslev Novice
03. december 2008 - 15:41 #19
Enten er det ikke den korrekte GF driver til Vista, eller så installeres chipset driveren ikke korrekt i Vista
Avatar billede jul3 Nybegynder
03. december 2008 - 17:52 #20
hmm .. sandsynligheden for det er den forkerte driver jeg har brugt , kan være der men tvivler det.

Men du har nok ret i det med Chipsettet ikke bliver installeret korrekt , men har altid haft det kørende , men efter en simpel formatering virker det overhoved ikke.

//  Jul3
Avatar billede haverslev Novice
03. december 2008 - 17:56 #21
Fik du ikke en cd med, hvor alle driverne til bundkortet er på?
Avatar billede jul3 Nybegynder
03. december 2008 - 20:10 #22
Desværre nej.

Alt for forud installeret på maskinen og har mistet min backup/recovery cd.
Avatar billede jul3 Nybegynder
17. december 2008 - 14:55 #23
Jeg ved ikke om jeg skal give mig selv point'ne til mig selv da jeg har fundet en løsning på mit problem.

Jeg er dog stadig godt nysgerrig over hvad problemet kan være , om det kan være vista's opdateringer der forhindre Nvidia driveren i at fungere eller om Nvidia's driver ikke er kompatibel med mit bundkort.

//  Jul3
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2008 - 15:59 #24
Jamen, når du har fundet løsningen, så skriver du blot den korrekte løsningen herind i spørgsmålet og tager selv pointsne efterfølgende.