Avatar billede johnnylassen Seniormester
29. november 2008 - 21:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fritekstsøgning i Exel regneark

Hej.
Jeg har tit brug for at søge i exel regneark, men der skal man med "ctrl-b" skrive den helt eksakte tekst for at få et resultat.
Nogen der ved hvor der ligger noget visual basic kode der kan lave søgemuligheder i Exel regneark, så man bare skal taste et eller andet der ligener og så få listet alle hit.

TIA

Johnny
Avatar billede kabbak Professor
29. november 2008 - 22:34 #1
Det kan du klare, ved at sætte * omkring der du søger efter
Sådan

*user*
Avatar billede kabbak Professor
29. november 2008 - 22:40 #2
du kan også bruge ? som erstatning fir et ukendt tegn
*Pe?er H*

hvis du vil søge efter en der hedder Peder Hansen, eller Peter Holm
Avatar billede bongers Nybegynder
10. december 2008 - 16:28 #3
hvordan gøres dette fra VB - hvis jeg gerne vil finde en celle der inden holder teksten "Peter" ?? og arbejde videre med værdien af cellen der står til højre derfor ??
Avatar billede johnnylassen Seniormester
10. december 2008 - 22:55 #4
Hej og tak indtil nu. Men vil lige forklare mig lidt mere uddybende, så det måske fremmer forståelsen. Måske er der en der ligger inde med noget kode der kunne arbejdes videre med, så hjulet ikke skal opfindes igen.
Jo ser i. Vi får i firmaet lagerlister med varenumre. Disse skal så skrives på arb.sedler når vi bruger dem hos kunder. Denne liste er i Excel format. Så kunne jeg godt tænke mig et VB vindue hvor man skriver det man ved i søgefeltet og lige nedenunder vises så de hit der begynder med, indeholder eller slutter med det valgte ord. De listes så derned af med tekst og varenummer. Ved godt man kan sætte forskellige ting på i Excel når man søger, men det andet vil være lidt mere brugervenligt.
Håber det gav et billede af hvad jeg går i retning af.
Mvh Johnny
Avatar billede johnnylassen Seniormester
17. september 2013 - 19:38 #5
Smid lige et svar, så du kan få point.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
18. september 2013 - 16:56 #6
lukker...